ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشی از وضعیت ارتباطات در استان گیلان؛ از صحبت‌های جهرمی تا وزارت نیرو

با بارش برف شدید در مناطق شمالی و شمال غربی کشور، و قطعی برق گسترده در بخش هایی از استان گیلان، ارتباطات تلفنی و اینترنت این استان مختل شده است. به همین منظور وزیر ارتباطات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۵

با بارش برف شدید در مناطق شمالی و شمال غربی کشور، و قطعی برق گسترده در بخش هایی از استان گیلان، ارتباطات تلفنی و اینترنت این استان مختل شده است. به همین منظور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، در رشته توییتی در حساب توییتری خود گزارشی از این قطعی اینترنت به مردم ارائه کرده است.

«محمد جواد آذری جهرمی» در توییتر خود اعلام کرده که بزودی بخشی از ارتباطات گیلان بازیابی می‌شود:

«ساعتی قبل، اکیپ‌های امدادی با تجهیزات از ۴استان دیگر به گیلان اعزام شدند. برف شدید گیلان، باعث قطع وسیع برق و جاده‌های استان شده که در نتیجه ارتباطات تلفن و اینترنت گیلان نیز مختل شده است. امیدوارم تا شب بتوانند بخشی از ارتباطات را بازیابی کنند.»

جهرمی همچنین به ذکر نقاطی از خطه شمالی کشورمان پرداخته و گفته که در ماسوله، لنگرود، لاهیجان، کومله، شلمان، رحیم آباد، خشکبیجار، آستانه اشرفیه و املش ارتباطات همراه تقریبا قطع است.گزارش وزیر ارتباطات از قطعی اینترنت در استان گیلان

همچنین مجری توسعه ارتباطات روستایی هم ساعتی قبل در این خصوص اظهارداشته در صورتی که قطعی برق در گیلان ادامه داشته باشد، از طریق ماهواره ارتباط تلفن همراه برقرار می‌شود.

«مهرداد ترابیان» در توییتر خود نوشت: «به دنبال برف سنگین شب گذشته در استان گیلان و قطعی گسترده و طولانی شبکه توزیع برق، تعدادی از سایت‌های تلفن همراه قطع شده است که با ارسال دیزل ژنراتور و سایت سیار اصلاح می‌شود.»

شایان ذکر است به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک برق این استان، برق حدود ۹۰ هزار مشترک قطع شده است. همچنین برخی گزارش‌ها از این حکایت دارد که خطوط ارتباطی همراه اول و ایرانسل نیز با اختلالاتی همراه شده است و این موضوع به دلیل قطعی برق شهری، و عدم برق رسانی به آنتن ها صورت گرفته که به گفته این اپراتورها، به محض وصل شدن برق، حل و فصل خواهد شد.

وزارت نیرو: برق گیلان هم اعلام کرده که مهم‌ترین مشکلی که در استان گیلان برای وصل برق مشترکان داریم مشکل راه است. این وزارتخانه تاکید کرده اگر این مشکل وجود نداشت تاکنون برق تمام مشترکان شهرهای این استان وصل شده بود.

بارش برف که از بیستم بهمن ماه در استان گیلان و شهرستان خلخال در استان اردبیل آغاز شده همچنان ادامه دارد و سبب بسته شدن راه‌های ارتباطی، لغو پروازها و قطعی برق در این استان‌ها شده است. گفتنیست با توجه به تعطیلاتی که در این روزها در کشور برقرار است، عده زیادی از مردم به شهرهای شمالی کشور سفر کرده‌اند و جمعیت در این مناطق بیش از حد معمول تخمین زده می‌شود و مسافرین اقصی نقاط ایران نیز در کنار شهروندان شمالی کشورمان، با مشکلات عدیده‌آی روبرو شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    2 روز تمام نه برق داشتیم نه گوشی آنتن میداد بخاطر چی؟ بخاطر اینکه نیم متر برق اومده بود!!!! بعد اینا میخوان برن با آمریکا بجنگم احمق کشورت همینجوری با یه برق بگا رفتست

  • rezaabilita
    rezaabilita | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    ای دیجیاتو بدان و آگاه باش دلم با این آقای وزیر نسبتاً جوان قطع ارتباطات صاف نمیشه دیگه ...

مطالب پیشنهادی