ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مکینتاش
تکنولوژی

برای اولین بار حملات بدافزارها به مک از ویندوز بیشتر شد

عموما فرض بر این است که سیستم‌عامل مکینتاش نسبت به ویندوز امن‌تر است و بدافزارها کم‌تر به سراغ این سیستم‌عامل می‌آیند. اخیرا تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته که خلاف این را ثابت می‌کند.در سال ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

عموما فرض بر این است که سیستم‌عامل مکینتاش نسبت به ویندوز امن‌تر است و بدافزارها کم‌تر به سراغ این سیستم‌عامل می‌آیند. اخیرا تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته که خلاف این را ثابت می‌کند.در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار حملات بدافزارها به سیستم‌عامل مکینتاش بیش از ویندوز کزارش شده است.

بر اساس تحقیقاتی که شرکت امنیتی مالوربایتس (Malwarebytes) انجام داده، مشخص شده که تهدیدات بدافزار‌ها برای سیستم‌عامل مکینتاش، دو برابر ویندوز ارزیابی شده است. این کمپانی می‌گوید حملات بدافزارها به مکینتاش نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته که بیشتر به دلیل افزایش سهم بازار محصولات اپل و کاربران سیستم‌عامل اختصاصی این کمپانی است.

در هر صورت این شرکت امنیتی حملات و تهدیدات به کاربران هر دو سیستم‌عامل را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که در سال ۲۰۱۹ به صورت میانگین، ۱۱ تهدید را برای سیستم‌عامل مکینتاش و ۵.۸ تهدید را برای ویندوز شناسایی کرده است. نکته جالب اینجاست که میانگین تهدیدات مکینتاش از میانگین ۴.۸ تهدید در سال ۲۰۱۸، به ۱۱ تهدید در سال ۲۰۱۹ رسیده که نشان می‌دهد سیستم‌عامل اپل دیگر مانند گذشته امن نیست.

مکینتاش

البته این تعداد را می‌توان این گونه تعبیر کرد که به دلیل افزایش سهم بازار و کاربران مکینتاش، هکر‌ها علاقه بیشتری به سیستم‌عامل اپل پیدا کرده‌اند. همچنین این کمپانی می‌گوید که نرم‌افزار امنیتی داخلی سیستم‌عامل مکینتاش نمی‌تواند به خوبی با بدافزارها و برنامه‌های ناخواسته (PUP) مقابله کند. این نکته را هم فراموش نکنید که ماهیت بدافزارها در ویندوز و مکینتاش با هم تفاوتی اساسی دارند.

برای مثال، سیستم‌عامل ویندوز بیشتر مورد حملات بدافزار‌های معمولی قرار گرفته، در حالی که مکینتاش بیشتر تحت حملات PUP و تبلیغات‌های مزاحم قرار می‌گیرد. بدافزارهای تبلیغاتی بیشتر از طریق برنامه‌های پاک‌سازی مک به سیستم‌عامل راه می‌یابند که گل سر سبد آن‌ها برنامه‌ای به نام «NewTab» است. این برنامه از طریق برنامه‌های ردیابی بسته‌های پستی، نقشه‌های جعلی و ردیابی‌های پرواز‌های مسافری، تبلیغات آلوده را به کامپیوتر افراد آورده و آن‌ها را گاه و بی‌گاه به کاربران نشان می‌دهد.

ویندوز هم چندان امن نیست و هر ساله به صورت میانگین بیش از ۲۴ میلیون حمله به این سیستم‌عامل صورت می‌گیرد. بیشترین حملات نیز توسط بات‌های تروژان و باج‌افزار هاست. در هر صورت اگر تاکنون نسبت به امن بودن سیستم‌عامل مک بوک خود اطمینان داشتید، بهتر است فکری جدی برای امنیت لپ تاپ‌تان بکنید زیرا این طور که به نظر می‌رسد، هکرها علاقه بیشتری به مک بوک شما دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza
    Reza | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

    میدونی مکینتاش اسم "پی سی" های اپل "بوده" که از ۱۹۹۸ عوضش کردن گذاشتن مک؟ میدونی اسم این سیستم عاملی که داری میگی "مک او اس"ه و هیچ وقت مکینتاش نبوده؟ میدونی حداقل کاری که باید انجام شه وفاداری ترجمه به متن اصلیه؟ میدونی تو این حوزه و با توجه به دیجیاتو به عنوان رسانه، اطلاعات و شناخت غلط اقلیت مردم نباید برای ترجمه ملاک یا برای ترجمه ی غلط بهانه باشه؟ میدونی وقتی تو درباره ما نوشتین "تلاشی هستیم برای توسعه سبک زندگی دیجیتال" و دیجیاتو رو رسانه حساب میکنین، وظیفه دارین از اطلاعات درست استفاده کنین و جاشون بندازین نه اینکه اطلاعات غلط رو ترویج بدین؟ طرف صحبتم فقط شما نیستی آقای چایچی. تو کل دیجیاتو بجای واتس اَپ نوشته شده واتساپ و توجیه اینه که اینطوری جا افتاده. تو اون خبر راجب ۲ میلیاردی شدن واتس اپ آقای حسنی بارها نوشته واتساپ و گفته "پیام رسان واتس اپ که توسط اکثر کاربران ایرانی واتساپ تلفظ میشود"، در صورتی که باید عکس اینکارو انجام میداد و از واژه واتس اپ استفاده میکرد. توصیه میکنم واتساپ رو تو دیجیاتو سرچ کنی تا فاجعه رو ببینی. خانم موسوی میاد تو خبرش راجب امتیاز دوربین شیائومی می ۱۰ پرو اطلاعات غلط میده و ترکیب دوربین رو اشتباه مینویسه. اشتباهات دیجیاتو فقط به اینا محدود نمیشه و با توجه به صد ها مورد مشابه دیگه وضعش افتضاحه. درست کنین کاراتونو چون به هیچ وجه قابل قبول نیست.

    • fcbmamad
      fcbmamad | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

      درود بر تو
      دونستن چیزی تو این مملکت عذابه
      قبلا واقعا ناراحت میشدم اما الان سعی میکنم اهمیت ندم
      هرچند همچین جاهایی که ادعا هم دارن باید رعایت کنند که نمیدونم بلد نیستن یا اهمیت نمیدن !!!
      یه روز توی یک گروه واتس اپی !!! خانوادگی داداشم نوشته بود « برای اضافه کردن آدمین به گروه واتساپ در نرم افزار آندروید واتساپ را باز کنید و ... ادامه ماجرا» !!!
      وقتی اون آکلاد رو دیدم تصمیم گرفتم دیگه اهمیت ندم !!!!!!!! این ملت اصرار عجیبی دارن به بی دانشی ولی ادعا داشتن !!!!!! قبول هم نمیکنن که نمیدونن !!!!

    • طاووس
      طاووس | ۳ اسفند ۱۳۹۸

      زیاد سخت نگیر،میگه سیستم عامِلِ،مکینتاش.
      تلفظ حرف های انگلیسی هم در بعضی از زبانها عوض میشه.
      خیلی سخت نگیر بابا.
      بیا بابا

مطالب پیشنهادی