ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی نام بیماری ویروس کرونا را اعلام کرد

سازمان بهداشت جهانی تصمیم گرفته است نام بیماری شایع شده توسط ویروس کرونا را تغییر دهد و نامی رسمی‌تر را برای آن انتخاب کند. تا پیش از این نام این بیماری خطرناک، بیماری حاد تنفسی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

سازمان بهداشت جهانی تصمیم گرفته است نام بیماری شایع شده توسط ویروس کرونا را تغییر دهد و نامی رسمی‌تر را برای آن انتخاب کند. تا پیش از این نام این بیماری خطرناک، بیماری حاد تنفسی 2019-nCoV نام داشت، ولی از این به بعد نام آن COVID-19 خواهد بود.

نام پیشین این بیماری به دلیل جدید بودن آن انتخاب شده بود «n» به معنای جدید (novel) و باقی آن نیز کروناویروس (CoV) و سال ۲۰۱۹ انتخاب شده بود. این ویروس تاکنون ۴۳ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از «۱۰۰۰» نفر را گرفته است. مدیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی (WHO) به نام تدروس ادهانوم (Tedros Adhanom) در رابطه با نام جدید این ویروس می‌گوید:

داشتن یک نام درست بسیار مهم است، زیرا نام رسمی از نشر اطلاعات نادرست جلوگیری می‌کند. همچنین این نام یک فرمت استانداردی را برای ما تعریف می‌کند تا بتوانیم از آن در ویروس‌های کرونا بعدی نیز استفاده کنیم.

ویروس کرونا

نام جدید «COVID-19» به خوبی ماهیت ویروس کرونا را توضیح می‌دهد: این نام با «co» شروع می‌شود که توضیح دهنده کرونا است. «vi» برای ویروس و «d» به عنوان بیماری. در حالی که ۲۰۱۹ نیز سال شیوع آن را توضیح می‌دهد. نکته مثبت اینجاست که این نام هیچ ارتباطی با چین و ووهان ندارد. در نتیجه می‌توان امیدوار بود که این نام به عنوان پایانی بر ارتباط ویروس کرونا با چین باشد تا به نوعی به بحث‌های نژادپرستانه در این زمینه نیز خاتمه داده باشد.

با این حال ویروسی که در ابتدا از ووهان چین شروع به آلوده کردن هزاران نفر کرده، همچنان به عنوان ویروس ووهان و بیماری ووهان شناخته می‌شود. این کار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که یک بیماری صرفا نباید با موقعیت جغرافیایی آن شناخت شود. همچنین نباید به انسان‌ها و حیوان‌ها نیز ارتباط داشته باشد و در عین حال باید ساده باشد تا به راحتی بیان شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ERFAN RASOLNEZHAD
    ERFAN RASOLNEZHAD | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    جا اسم انتخاب کردن جلو انشاره ببشترشو بگید?

مطالب پیشنهادی