ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زد فلیپ
تکنولوژی

همه چیز درباره طراحی لولا و نمایشگر گلکسی زد فلیپ

سامسونگ دیشب طی مراسمی هیجان‌انگیز از نسل جدید پرچمداران خود و همچنین جدیدترین تلاش برای ورود مجدد به بازار گوشی‌های تاشو، رونمایی کرد. گلکسی زد فلیپ با طراحی جدید در لولا و نمایشگر، در صدد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

سامسونگ دیشب طی مراسمی هیجان‌انگیز از نسل جدید پرچمداران خود و همچنین جدیدترین تلاش برای ورود مجدد به بازار گوشی‌های تاشو، رونمایی کرد. گلکسی زد فلیپ با طراحی جدید در لولا و نمایشگر، در صدد جبران اشتباهات گلکسی فولد برآمده. اما سامسونگ چه تغییری در طراحی محصول جدید خود انجام داده است؟

گلکسی زد فلیپ یا به گفته برخی «زی فلیپ» از تکنولوژی جدیدتری برای محافظت از پنل ۶.۷ اینچی امولد خود استفاده می‌کند. این گوشی برخلاف گلکسی فولد از پوشش پلاستیکی بهره نبرده و به جای آن از شیشه بسیار نازک یا به گفته سامسونگ «Ultra Thin Glass» استفاده می‌کند. سامسونگ می‌گوید از ابتدا نیز هدف این بود که از شیشه استفاده کند ولی کمی دیر به این تکنولوژی دست یافته است.

گلکسی زد فلیپ

در هر صورت تکنولوژی شیشه بسیار نازک تماما توسط سامسونگ طراحی و ساخته شده که آن را به تکنولوژی انحصاری تبدیل می‌کند. این کمپانی کره‌ای می‌گوید که شیشه جدید گلکسی زد فلیپ آن قدر محکم است که می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بار تا بشود. البته این شرکت محبوب هنوز نتوانسته «خط تای» این گوشی را به کل از بین ببرد و کاربران با کمی دقت می‌توانند محل تا شدن شیشه را ببینند.

استفاده از شیشه مزایای دیگری نیز دارد. شیشه حس بهتری به کاربر القا می‌کند و همچنین نسبت به پلاستیک‌های به کار رفته در گوشی‌های دیگر مقاوم‌تر است و دیرتر خط و خش می‌افتد. مبحث دیگری که سامسونگ می‌گوید از تجربه‌های دردناک گذشته آموخته، طراحی جدید لولای گلکسی زد فلیپ است. اگر خاطرتان باشد سامسونگ گلکسی فولد با شکافی که در لولای خود داشت، باعث شده بود تا ذرات ریز و گرد و غبار به زیر نمایشگر نفوذ کرده و به سادگی و تنها پس از چند روز، آن را خراب کنند.

گلکسی زد فلیپ

سامسونگ با طراحی مجدد لولای گلکسی زد فلیپ، سعی کرده تا مشکلات قبلی را به دست فراموشی بسپارد. از همین رو کمپانی کره‌ای می‌گوید از رشته‌های متعدد فیبری در شکاف لولای این گوشی بهره برده که به نوعی می‌توان از آن به عنوان یک «سپر فیبری» نیز یاد کرد. به گفته سامسونگ، این سپر فیبری مانع از ورود گرد و غبار و ذرات ریز به داخل لولا و زیر نمایشگر گلکسی زد فلیپ می‌شود و طبیعتا نباید شاهد مشکلات به وجود آمده در گلکسی فولد باشیم.

همانند نمایشگر بسیار نازک، لولای جدید این گوشی نیز می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بار باز و بسته شدن (بخوانید تا شدن) را تاب بیاورد. همچنین طراحی جدید باعث شده تا سامسونگ بتواند از حالت فلکس (Flex) در این گوشی استفاده کند. این قابلیت نرم‌افزاری به کاربران اجازه می‌دهد تا با باز کردن گوشی و تا کردن آن در حالت عمودی، از حالت دوگانه استفاده کنند.

گلکسی زد فلیپ

برای مثال اگر مشغول تماشای ویدیو در یوتیوب باشید، در حالت فلکس قسمت بالایی نمایشگر، ویدیو را نشان می‌دهد و قسمت پایینی آن، کامنت‌ها را. در مثالی دیگر می‌توان از گوگل Duo نام برد که به صورت پیش‌فرض در خانواده گلکسی S20 و گلکسی زد فلیپ تعبیه شده است. در این حالت کاربران می‌توانند در بخش بالایی نمایشگر، مکالمه را انجام داده و در بخش دیگر کنترل‌کننده‌های تماس صوتی را مشاهده کنند.

سامسونگ می‌گوید با گوگل همکاری نزدیکی انجام داده تا بتواند حالت فلکس را به گلکسی زد فلیپ بیاورد. البته گوگل عنوان کرده که این قابلیت انحصارا در اختیار کمپانی کره‌ای نبوده و دیگر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به زودی می‌توانند از آن در گوشی‌های تاشوی خود بهره ببرند. کاندیدای اصلی دریافت حالت فلکس، موتورولا ریزر است که مانند گوشی جدید ۱۳۸۰ دلاری سامسونگ تا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی