ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Wonder Bar ویندوز 10X آشنا شوید؛ رقیب تاچ بار اپل

ویندوز 10X سیستم عامل جدید مایکروسافت برای محصولات دو نمایشگره مثل سرفیس نئو است و قابلیت جدیدی به نام واندر بار (Wonder Bar) را به ارمغان می آورد. این شرکت توضیحاتی در مورد این فضا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

ویندوز 10X سیستم عامل جدید مایکروسافت برای محصولات دو نمایشگره مثل سرفیس نئو است و قابلیت جدیدی به نام واندر بار (Wonder Bar) را به ارمغان می آورد. این شرکت توضیحاتی در مورد این فضا منتشر کرد که در ادامه می خوانید.

واندر بار که شبیه تاچ بار مک بوک پرو است، حین قرارگیری سرفیس نئو به شکل لپ تاپ خود را نشان می دهد. زمانی که کاربر کیبورد آهنربایی را روی نمایشگر افقی قرار می دهد، فضایی در بالای نمایشگر ایجاد می شود که می توان از آن برای کارهای مختلفی از جمله پخش ویدیو و قرار دادن ایموجی ها استفاده کرد.

واندر بار ویندوز 10X

مایکروسافت قصد دارد با استفاده از این فضا قابلیت های جدیدی به کیبورد اضافه کرده و توسعه دهندگان را به خلق تجربه های جدید برای کاربران تشویق کند. از واندر بار می توان به عنوان کیبورد مجازی نیز استفاده کرد.

به گفته مایکروسافت ارسال ایموجی ها و گیف ها از طریق واندر بار که نوعی «تاچ پد مجازی» است، از لحاظ ارگونومیک مزیت هایی داشته و حین انجام چندین کار همانند تماشای ویدیو حین فعالیت، یادداشت برداری سریع و رفتن به آهنگ بعدی، کاربردی خواهد بود.

غول نرم افزاری به نقاط ضعف واندر بار نیز اشاره کرده و امکان سوء استفاده از این فضا، پرت شدن حواس کاربر و نمایش تعداد زیادی اطلاعات گیج کننده روی صفحه برای کاربران ویندوز 10X را محتمل می داند.

این شرکت به همین دلیل قوانین و مقرراتی را برای توسعه دهندگان وضع کرده تا برنامه نویسان به طور آگاهانه محتوا را در این فضای کوچک قرار دهند:

«کاربران باید دلیل موجهی برای گسترش دامنه توجه خود حین مولتی تسکینگ داشته باشند. تعامل بین واندر بار و نمایشگر اصلی باید فکر شده انجام شود.»

مایکروسافت می خواهد از اینکه واندر بار همیشه در دسترس بوده، رفتارش قابل پیش بینی است و به عنوان جزوی از یک اپلیکیشن بزرگ تر به کار گرفته می شود، اطمینان حاصل کند.

این شرکت اشاره می کند که توسعه دهندگان باید تجربه کاربر را ساده کنند:

«واندر بار به گونه ای طراحی شده تا راحتی و آسودگی خاطر کاربر را در اولویت قرار دهد.»

مایکروسافت روز گذشته امولاتور ویندوز 10X را منتشر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی