ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ادعای بی اساس مجری تلویزیونی آمریکا: نقره ویروس کرونا را می‌کشد

همیشه افرادی وجود دارند که می خواهند در مواقع بحرانی از آب گل آلود ماهی بگیرند. این داستان برای ویروس کرونا نیز تکرار شده و افرادی در آمریکا که دانش پزشکی ندارند، مدعی شده اند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

همیشه افرادی وجود دارند که می خواهند در مواقع بحرانی از آب گل آلود ماهی بگیرند. این داستان برای ویروس کرونا نیز تکرار شده و افرادی در آمریکا که دانش پزشکی ندارند، مدعی شده اند که خوردن نقره می تواند کرونا ویروس جدید را از بین ببرد.

«جیم باکر» (Jim Bakker) مجری تلویزیونی آمریکایی و مبلغ دین مسیحیت است. او در برنامه تلویزیونی خود مدعی شد محصولی با نام Silver Solution که باید از فروشگاه وی خریداری شود، کروناویروس جدید را از بین می برد.

او از میهمان برنامه اش خواست تا در مورد این محصول توضیحاتی بدهد. نکته جالب اینکه او از کروناویروس جدید با عنوان «آنفلوانزا» یاد کرد؛ این در حالیست که ویروس آنفلوانزا کاملاً با کروناویروس فرق می کند.

میهمان وی که خود را طبیعت درمانگر معرفی می کند، در ابتدا می گوید این محصول «روی کروناویروس جدید آزمایش نشده» ولی به تماشاچیان این وعده را می دهد که ویروس را ظرف 12 ساعت می کشد. او سپس اضافه می کند که محصول آنها سیستم ایمنی بدن را «پر انرژی» می کند.

نقره قابلیت از بین بردن میکروارگانیسم هایی مثل ویروس در صورتی که توسط نانوذرات و به شکل صحیح استفاده شود را داراست. ولی برخی افراد سودجو نقره را به اکسیری تبدیل کرده اند که قابلیت درمان تمام بیماری ها را دارد. این عنصر به شکل مایع تحت عنوان نقره کلوئیدی (colloidal silver) به فروش رسیده و به شکل خوراکی و موضعی مصرف می شود.

شرکت دیگری با نام Silver Health Institute نیز با بیان این جمله که «نقره تمام ویروس ها را می کشد، پس از مردم در برابر کروناویروس جدید محافظت خواهد کرد»، نقره را عامل از بین برنده ویروس کرونا معرفی کرده است.

هیچ مدرکی مبنی بر مؤثر بودن نقره کلوئیدی در برابر کروناویروس جدید و همچنین تقویت سیستم ایمنی در دست نیست. مصرف بیش از حد نقره سبب رسوب این عنصر در بدن شده و فرد را دچار نوعی بیماری به نام آرگیریا (Argyria) می کند. در این بیماری پوست برای همیشه به رنگ خاکستری مایل به آبی در می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    روازاده امریکایی هاست ?

  • zanyar maryami
    zanyar maryami | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

    مذهب در تمام جهان ارتباط نزدیکی با خرافه داره ،حالا مسیحیت که ۷۰۰ سال قدیمیتر از اسلام هست ، فرصت بیشتری برای این ترکیب داشته. البته اسلام نیز ظاهرا به اندازه ی کافی فرصت داشته

مطالب پیشنهادی