ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا ویروس
علمی

جهش آمار قربانیان ویروس کرونا در چین؛ مرگ 242 نفر در یک روز

مقامات پزشکی استان هوبئی چین از مرگ 242 نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در روز چهارشنبه خبر دادند که بالاترین آمار مرگ و میر روزانه از زمان شیوع این ویروس در دسامبر سال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

مقامات پزشکی استان هوبئی چین از مرگ 242 نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در روز چهارشنبه خبر دادند که بالاترین آمار مرگ و میر روزانه از زمان شیوع این ویروس در دسامبر سال گذشته میلادی محسوب شده و نسبت به رکورد قبلی (مرگ 103 نفر در یک روز) بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

به تازگی مقامات چینی از پائین ترین نرخ ابتلا به ویروس کرونا در دو هفته گذشته در این کشور خبر داده بودند و یکی از مشاوران ارشد پزشکی این کشور نیز پیش بینی کرده بود شیوع این ویروس تا پایان ماه آوریل متوقف می شود.

مقامات چینی از مبتلا شدن 2015 نفر به کروناویروس جدید در روز چهارشنبه خبر دادند. یک روز بعد و با استفاده از روش سی تی اسکن مقامات استان هوبئی مبتلا شدن 14840 نفر را فقط در این استان گزارش کردند که جهش چشمگیری را نشان می دهد.

مقامات پزشکی استان یاد شده تا پیش از این فقط با استناد به آزمایشات اسید ریبونوکلئیک (RNA) مبتلا شدن به ویروس کرونا را تأیید می کردند. انجام این آزمایش چندین روز طول کشیده و روند درمان را به تعویق می اندازد. اسید ریبونوکلئیک یا RNA اطلاعات ژنتیکی فرد را در خود ذخیره کرده و به کمک آن می توان وجود ویروس در بدن را تشخیص داد.

مقامات پزشکی استان هوبئی می گویند به کمک سی تی اسکن می توان عفونت های ریه را شناسایی کرده و با شروع هر چه سریع تر روند درمان، شانس زنده ماندن بیمار را افزایش داد.

«Raina McIntyre» یکی از محققان دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا (University of New South Wales) می گوید استفاده از روش سی تی اسکن می تواند سبب جهش آمار مرگ و میر در چین شود:

«احتمالا در بین قربانیان افرادی هستند که تشخیص آزمایشگاهی نداشته ولی سی تی اسکن داشتند. مهم است که این افراد نیز در نظر گرفته شوند.»

به خاطر قوانین سفت و سختی که تا پیش از این برای شناسایی ویروس کرونا اعمال می شدند، اغلب بیماران تحت درمان قرار نگرفتند و بدون معاینه مرخص شدند.

به گفته مقامات چین روش سی تی اسکن در حال حاضر فقط در استان هوبئی چین به کار گرفته می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

    اینطوری که این ویروس پیش میره یک چیزی بین 3 هزار تا 5 هزار نفر میکشه اونام با این قرنطینه سفت سخت اگر قرنطینه نبود که.....

مطالب پیشنهادی