ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
خودرو

پیش بینی ایلان ماسک در مورد کاهش شدید قیمت خودروهای بنزینی و دیزلی

ایلان ماسک مرد جاه طلب این روزهای دنیای تکنولوژی و مدیرعامل شرکت تسلا اخیرا با انتشار توئیتی نسبت به خرید خودروهای درون سوز اخطار داده است. به اعتقاد آقای ماسک قیمت مدل های بنزینی و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک مرد جاه طلب این روزهای دنیای تکنولوژی و مدیرعامل شرکت تسلا اخیرا با انتشار توئیتی نسبت به خرید خودروهای درون سوز اخطار داده است. به اعتقاد آقای ماسک قیمت مدل های بنزینی و دیزلی در سال های پیش رو "سقوط خواهد کرد." وی دلیل این مساله را، گرایش روزافزون خودروسازان به سمت تولید اتومبیل های الکتریکی و افزایش تصاعدی مدل های این چنینی در خیابان ها عنوان کرده است.

توئیت آقای ماسک در پاسخ به یکی از مالکین خودروهای تسلا با نام کاربری SamTalksTesla منتشر شده است. این فرد که جزو سهامداران تسلا نیز محسوب می شود، با خطاب قرار دادن ایلان ماسک، از اعمال محدودیت بریتانیایی ها نسبت به فروش خودروهای درون سوز از سال 2035 صحبت کرده و خرید این مدل ها از سال 2025 به بعد را بخاطر افت قیمت فراوان اقدامی غیرمنطقی دانسته است.

مدیرعامل تسلا در پاسخ به این فرد گفته:

ارزش فرسوده اتومبیل های بنزینی/دیزلی در سال های آتی سقوط خواهد کرد.

توئیت ایلان ماسک

بسیاری از کارشناسان با ایلان ماسک هم نظر هستند. این دسته معتقدند که با افزایش فروش مدل های الکتریکی و سبقت گرفتن آنها از همتایان درون سوز، قیمت مدل های بنزینی و دیزلی کاهش قابل ملاحظه ای را خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ خواهد داد، اما در کشورهایی مثل بریتانیا که قصد دارند فروش مدل های بنزینی، دیزلی و حتی هیبریدی را از 2035 به بعد ممنوع کنند، ممکن است در عرض 15 سال کل بازار آنها در اختیار مدل های تمام الکتریکی قرار بگیرد.

ایالات متحده به عنوان دومین بازار بزرگ خودرویی جهان، هنوز قوانینی را در رابطه با ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز تصویب نکرده و فعلا به پرداخت مشوق های دولتی برای مدل های تمام الکتریکی بسنده نموده است. طبق آمار، سال گذشته در این کشور تنها 329 هزار دستگاه از کل 17 میلیون خودروی فروخته شده را مدل های تمام الکتریکی تشکیل داده اند که معادل 1.9 درصد می شود. جالب اینکه این رقم در سال 2018 برابر با 2.1 درصد بود!

اما در مقابل نروژی ها در زمینه استفاده از خودروهای برقی جزو پیشگامان هستند. سیاست مداران این کشور اروپایی با تدوین قوانین جدید روز به روز خرید مدل های الکتریکی را تسهیل می کنند. بنابراین دور از انتظار نیست که در آینده بسیار نزدیک اتومبیل های بنزینی و دیزلی در نروژ کاملا از رده خارج شده و افت قیمت شدیدی را تجربه کنند.

بد نیست اشاره کنیم در این بین صاحب نظرانی نیز وجود دارند که افت قیمت خودروهای درون سوز را امری غیر محتمل می دانند. آنها بر این باور هستند که بسیاری از مردم توانایی پرداخت چند ده هزار دلار برای مدل های الکتریکی را نداشته و مجبور خواهند بود به سراغ خودروهای بنزینی و دیزلی بروند. به اعتقاد این دسته تقاضای زیاد برای اتومبیل های درون سوز، از افت قیمت زیاد آنها پیشگیری خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

    متاسفانه تو ایران برعکس دنیا، ماشینهای با طراحی چندین نسل پیش رو به قیمت سرسام آوری به مردم میفروشن چون حق انتخاب دیگه ای نیست اگه بازار رو آزاد کنن و بتونن رقابت کنند اونوقت میتونن بگیم ما صنعت خودروسازی داریم! نه اینکه سرمون رو تو زمین فروکنیم فکر کنیم هیچکی مارو نمیبینه!!!!

  • Esmaeil aghaee
    Esmaeil aghaee | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

    فک نکنم تو ایران ارزون شه،برعکس هر روز ماشینای دیزلی و بنزینی دو تومن میاد روش

  • Sakaei
    Sakaei | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

    واکنش مسئولین ایران ...
    عه ... اینطور پیشبینی کرده ؟
    بچه هاا ‌.. پرایدو ده برابر بکشین روش ??

    • Mehrdad Mansory
      Mehrdad Mansory | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

      متاسفانه مسئولین ایران انقد عقب افتاده و کثیف هستن که همچین اخباری رو اصلا نمیخونن کلا وقتشو ندارن چون سرشون گرم دزدی هاشون و گول زدن مردمه

مطالب پیشنهادی