ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین فیلم عمودی دنیا
تکنولوژی

کارگردان روسی اولین فیلم عمودی دنیا را می سازد

دوربین مورد استفاده در تلفن های هوشمند به قدری پیشرفته شده که هرکسی را به یک کارگردان آماتور بدل کرده است و از آنجایی که اپ هایی نظیر اینستاگرام و اسنپ چت کاربران را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

دوربین مورد استفاده در تلفن های هوشمند به قدری پیشرفته شده که هرکسی را به یک کارگردان آماتور بدل کرده است و از آنجایی که اپ هایی نظیر اینستاگرام و اسنپ چت کاربران را به ضبط ویدیوهای عمودی تشویق می کنند این نوع فیلمبرداری مدتی است که بسیار محبوب شده است. حالا تیمور بکمامبتوف کارگردان و تهیه کننده روسی که بیشتر به خاطر فیلم هایی نظیر Searching و نایت واچ شناخته می شود اعلام کرده که می خواهد اولین فیلم بلاکباستر عمودی دنیا با نام V2. Escape From Hell یا فرار V2 از جهنم را بسازد.

داستان این فیلم همزمان با جنگ جهانی دوم و برپایه رویدادهایی برای یک خلبان شوروی اتفاق می افتد که یک هواپیما را می رباید تا اسرای کمپ زندانیان آلمان نازی را نجات دهد. بودجه اختصاص یافته به این فیلم برابر با ۱۰ میلیون دلار عنوان شده که نسبت به بلاکباسترهای (فیلم های پرفروش و بسیار موفق که بودجه کلانی دارند) مطرح دنیا ناچیز به نظر می رسد با این حال بکمامبتوف (Bekmambetov) پیشتر سابقه نسبتا خوبی در ساخت فیلم های موفق داشته است. فیلم Searching با درخشش John Cho که یکی از آثار مطرح اوست فروشی برابر با ۷۵ میلیون دلار داشت و در وبسایت Rotten Tomamtoes رضایت ۹۲ درصدی کاربران را جلب کرد.

اولین فیلم عمودی دنیا

این کارگردان روسی اساسا بازی کردن با فرمت فیلم هایش را دوست دارد. اثر دیگر او به نام Hardcore Henry تماما از زاویه اول شخص فیلمبرداری شده؛ اثر دیگر او به نام Unfriended نیز تمام از روی صفحه مک بوک فیلم برداری شده. البته این فیلم ها شاید در رتبه برترین های سینما جای نگرفتند اما تجربه جدیدی را در دنیای فیلم که تماما در قرق مارول است ایجاد کردند.

او در مصاحبه با خبرگزاری ها اعلام کرد:

این فیلم به لحاظ بصری حول شخصیت یک نفر است؛ داستانی در مورد یک مرد که شرایط پیرامون او را شکست نمی دهند و از تلاش دست نمی کشد.

حتی خودم هم نمی دانم که این کار چطور پیش می رود اما به شدت مشتاق هستم و نمی توانم منتظر باشم که مارتین اسکورسیزی نظرش را در مورد فیلمم بگوید.

البته نمایش یک فیلم عمودی احتمالا چالش های زیادی را برای سالن های سینما ایجاد می کند و در نتیجه انتظار می رود که فرصت ها برای اکران این فیلم بسیار محدود باشند هرچند که این فیلم احتمالا در نوع خود اولین خواهد بود و قطعا روی سرویس های پر کاربری چون نتفلیکس به نمایش درخواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی