ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامانه نت سنج پلاس
تکنولوژی

سامانه نت سنج پلاس برای سنجش کیفیت اینترنت و ثبت شکایات مردمی راه اندازی شد

شب گذشته وزیر ارتباطات در لایو اینستاگرامی صفحه شخصی خود از راه اندازی سامانه ای به نام نت سنج پلاس برای مشاهده پوشش اینترنت در محله های مختلف ایران و ثبت شکایات از عملکرد اپراتورها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۳

شب گذشته وزیر ارتباطات در لایو اینستاگرامی صفحه شخصی خود از راه اندازی سامانه ای به نام نت سنج پلاس برای مشاهده پوشش اینترنت در محله های مختلف ایران و ثبت شکایات از عملکرد اپراتورها خبر داد.

آذری جهرمی صحبت های خود را با اشاره به گلایه کاربران از وضعیت پوشش دهی اینترنت و سرعت کم آن آغاز کرد و اعلام کرد که کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی دو سال گذشته به همه ۱۳۴۲ شهر ایران، جاده ها و محله ها سر زده اند و وضعیت پوشش دهی و سرعت اینترنت را در این مناطق پایش کرده اند. او اضافه کرد که این وزارتخانه با نصب ۶۰۰۰ سنسور در شبکه به صورت آنلاین کیفیت اینترنت ارائه شده توسط اپراتورهای مختلف را رصد می کند و مرتبا این اطلاعات را به همراه شکایاتی که در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است در وبسایت نت سنج پلاس قرار می دهد و آن را به روز رسانی می کند.

جهرمی خاطر نشان کرد که وبسایت نت سنج پلاس پنج مزیت اصلی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد و به لطف آن هر ایرانی می تواند در هر مکانی وضعیت عملکرد اپراتورها، کیفیت پوشش دهی، میزان سرعت دهی، شکایات مردم در هر منطقه و اندازه گیری های انجام شده توسط سامانه های کیفی را مشاهده نماید.

آذری جهرمی: سامانه نت سنج پلاس در دنیا نظیر ندارد

وزیر ارتباطات همچنین مدعی شد که این سامانه برای نخستین بار در کل دنیا راه اندازی شده است و هیچکدام از رگولاتوری های دنیا به چنین سیستمی دسترسی ندارند. در همین راستا جهرمی اعلام کرد که وزارت ارتباطات تلاش دارد این سامانه را به ثبت جهانی برساند و آن را در اختیار کشورهای علاقمند قرار دهد.

ثبت شکایات

رقصنده های اینستاگرام

آذری جهرمی در ادامه رونمایی اینستاگرامی خود از سامانه نت سنج پلاس که از همین حالا در دسترس قرار دارد، خبر داد که مشاهده شکایات مردمی از اپراتورهای مختلف برای همه مردم امکان پذیر خواهد بود و اگر کاربری با سرعت یا پوشش دهی یک اپراتور مشکل داشته باشد می تواند آن را روی نقشه نت سنج پلاس ثبت کند.

این شکایات همچنین موضوعات مختلفی را شامل خواهد شد که از کیفیت پایین خدمات گرفته تا عدم پاسخ گویی اپراتورها و کم فروشی و مواردی از این دست را شامل می شود.

به گفته آذری جهرمی راه اندازی چنین سیستمی میتواند باعث شفاف سازی و در نهایت بهبود کیفیت خدمات اپراتورها شود.

جهرمی خاطرنشان کرد که وزارت ارتباطات شاخص هایی برای اندازی گیری کیفیت ارتباطات دارد و براساس شکایات مردمی روی فعالیت اپراتورها نظارت خواهد کرد. او نت سنج پلاس را سیستمی برای نظارت همگانی مشترکان خواند و به همین خاطر او در صحبت هایش از کاربران خواست تا در این نظارت همگانی مشارکت کنند.

برای آنکه مشارکت مردم در این سامانه سنجشی افزایش پیدا کند وزارت ارتباطات جوایزی را نیز برای کاربران در نظر گرفته و وعده داده که روزانه به پنجاه نفر از افرادی که نظرات خود را در آن ثبت کنند یک سال اشتراک رایگان اینترنت از اپراتور خود کاربر هدیه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    سرعت نت روزهای عادی هم چرت بود الانم که افتضاح شده

  • elshan123
    elshan123 | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

    سلام .تناقض عجیب هست .دیروز یا پریروز تو سامانه وضعیت شرکت ها نسبت به امروز کلا عوض شده .برای مثال های وب از رتبه یک رفته رتبه اخر .اگه گزارش ماهانه هست چجور تو یه روز این همه تغییر پیدا میکنه .

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

    هیچ کدوم از رگولاتوری های دنیا ندارن! نمیدونم این سخنش اغراق امیز هست یا واقعیت هم داره! مگه میشه هیچ رگولاتوری هیچ گونه تستی روی شبکه و سرعتش نداشته باشه و تو نقاط مختلف اندازه گیری نکنه، به نظرم هست فقط بومیش کردن با روغن اضافه روش! بعدشم این سرویس برای من اصلا کاربردی نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی