ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هزینه تعویض پلاک خودروهای سواری چقدر است؟

پس از تنظیم قرارداد خصوصی میان فروشنده و خریدار، اولین مرحله برای معامله خودرو این است که طرفین (خریدار و فروشنده) قبل از مراجعه به دفتر اسناد رسمی‌ به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

پس از تنظیم قرارداد خصوصی میان فروشنده و خریدار، اولین مرحله برای معامله خودرو این است که طرفین (خریدار و فروشنده) قبل از مراجعه به دفتر اسناد رسمی‌ به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و با تحویل مدارک و مستندات، اقدام به فک پلاک قبلی خودرو و نصب پلاک جدید برای صاحب جدید خودرو کنند. هزینه تعویض پلاک براساس ابلاغیه قانون بودجه توسط پلیس راهور اخذ شده و به خزانه دولت واریز می ‌شود.

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا  به تعرفه های تعویض پلاک اشاره و اظهار داشت: «براساس قانون بودجه و ابلاغی که به پلیس راهور شده است، هزینه تعویض پلاک از متقاضیان دریافت می‌ شود.»

هزینه تعویض پلاک

رئیس مرکز شماره‌ گذاری پلیس راهور ناجا با تأکید بر این مطلب که وجوه دریافت شده بلافاصله به خزانه دولت واریز می‌ شود، تصریح کرد: «مبلغ 120 هزار تومان هزینه بابت پلاک از مالکان اخذ شده و به خزانه دولت واریز می ‌شود؛ علاوه بر آن، مبلغ 37 هزار و 731 تومان بابت مجموع خدمات هوشمندسازی از جمله پست، پاکت ‌گذاری و ... اخذ می‌ شود که در مجموع 157 هزار و 731 تومان در مرکز شماره‌ گذاری از مالکان خودرو اخذ می‌ شود.»

سرهنگ محمدی گفت: «هزینه تعویض پلاک برای تمامی خودروهای داخلی و وارداتی یکسان است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی