ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
تکنولوژی

بیل گیتس: آینده در دستان هوش مصنوعی و ژن درمانی است

بیل گیتس دیروز در سخنرانی خود در انجمن علوم پیشرفته آمریکا از فواید هوش مصنوعی و ژن تراپی گفت. به عقیده او، این دو تکنولوژی بیشترین پتانسیل و قدرت را برای تغییر در زندگی مردم دارند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

بیل گیتس دیروز در سخنرانی خود در انجمن علوم پیشرفته آمریکا از فواید هوش مصنوعی و ژن تراپی گفت. به عقیده او، این دو تکنولوژی بیشترین پتانسیل و قدرت را برای تغییر در زندگی مردم دارند.

بیل گیتس که همواره نامش با امور خیریه گره خورده، در این انجمن از فواید هوش مصنوعی گفته است. او اعتقاد دارد که هوش مصنوعی می‌تواند درک کاملی از سیستم‌های بیلوژیکی داشته باشد در حالی که ژن تراپی این پتانسیل را دارد تا روزی به درمان ایدز کمک کند. از نظر وی، پتانسیل هوش مصنوعی به تازگی کشف شده و به همین دلیل عقیده دارد قدرت پردازشی کامپیوترها، هر ۳.۵ ماه یک بار، بیش از دو برابر می‌شوند.

گیتس می‌گوید مدیریت داده‌ها و قابلیت تولید، بررسی، پیدا کردن الگو‌ها و دیدن افق‌های دیگر توسط هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند که تخمین‌هایی بسیار بسیار بهتر از حداکثر درک انسان‌ها بزنیم. از نظر او، هیجان‌انگیزترین بخش هوش مصنوعی، کمک به درک بهتر سیستم‌های پیچیده بیولوژیکی و کشف درمان برای بهبود سلامت جوامع فقیر است تا آن‌ها را با شتاب بیشتری پیش ببریم. موسس مایکروسافت می‌گوید:

در طرف دیگر، تکنولوژی‌های ژن تراپی به ما کمک می‌کنند تا واکسن تولید کرده و بیماری‌ها را راحت‌تر تشخیص دهیم و راهی برای درمان آن‌ها پیدا کنیم.

بیل گیتس

از نظر او تکنولوژی ژن درمانی (ژن تراپی) پتانسیل این را دارد که سلامتی را نه تنها برای بیماری‌های خاص، بلکه برای کل بیماری‌هایی که گریبان کشورهای فقیر را می‌گیرد، بهبود دهد.

بیل گیتس اخیرا نیز برای درمان ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک کرده و باور دارد که این دو تکنولوژی (هوش مصنوعی و ژن درمانی) می‌توانند در توسعه تشخیص، تولید واکسن و درمان، نقش بسزایی داشته باشند. او در این رابطه می‌گوید:

انجمن خیریه ما، ۱۰۰ میلیون دلار برای درمان ویروس کرونا هزینه کرده، زیرا ما باور داریم این ویروس برای سلامت جامعه جهانی خطرآفرین است. این پول تلاش‌های مبنی بر شناسایی، قرنطینه و درمان ویروس کرونا را پشتیبانی می‌کند و به کشور‌های جنوب آسیا و آفریقا کمک می‌کند تا از آسیب‌پذیرترین شهروندانشان محافظت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی