ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

پاسخ هواوی به آمریکا در مورد اتهام جاسوسی: اگر سندی دارید منتشر کنید

تنش‌های میان دولت آمریکا و هواوی تمامی ندارد و اخیرا نیز وزارت دادگستری این کشور، کمپانی چینی را به چندین و چند جرم مختلف متهم کرده است. جرایمی که وزارت دادگستری این کشور برای هواوی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

تنش‌های میان دولت آمریکا و هواوی تمامی ندارد و اخیرا نیز وزارت دادگستری این کشور، کمپانی چینی را به چندین و چند جرم مختلف متهم کرده است. جرایمی که وزارت دادگستری این کشور برای هواوی در نظر گرفته بسیار سنگین است. البته هواوی هم بی‌کار ننشسته و اعلام کرده اگر آمریکا از این جرایم مطمئن است، بهتر است اسناد آن را به صورت عمومی منتشر کند.

این جرایم شامل سرقت اطلاعات، جلوگیری از پیشروی روند کیفر خواهی دادگاه، اخاذی و رشوه دادن می‌شود. با وجود این که این جرایم بسیار سنگین است، وزارت دادگستری مدارک و شواهد کافی برای اثبات آن‌ها ندارد. هواوی هم مشخصا این اتهامات را به کل رد کرده و می‌گوید در صورت که شواهدی وجود دارد، بهتر است به صورت عمومی منتشر شود. مدیر امنیت سایبری هواوی، جان سافولک (John Suffolk) در این رابطه گفته است:

ما تنها می‌گوییم که پنهان‌کاری نکنند و خجالت نکشند. اسناد را منتشر کنند و اجازه دهند کل دنیا نظاره‌گر باشند.

هواوی

آقای سافولک مستقیما به اتهامات وارد شده به این کمپانی مبنی بر ایجاد بک دور‌ها برای جاسوسی از شبکه‌های مخابراتی کشور‌های دیگر اشاره می‌کند. او همچنین به شواهدی اشاره می‌کند که در پی آن هواوی به سرقت اطلاعات سری و سوءاستفاده از آن‌ها برای تقویت خود متهم شده است. اون در همین رابطه می‌گوید که اگر حکم بر سرقت اطلاعات بود، دیگر شرکت‌های این حوزه نیز باید با همین نرخ، رشد می‌کردند. او در ادامه می‌گوید  اگر اطلاعات سری سودآوری وجود داشته باشد که هواوی از رقبای خود دزدیده، آن‌ها هم همانند پا به پای کمپانی باید رشد می‌کردند.

پیش از این که هواوی توسط آمریکا تحریم شود، این کمپانی در مسیر رسیدن به رتبه یک تولیدات گوشی هوشمند در دنیا قرار داشت و می‌توانست امثال سامسونگ را به زیر بکشد. با این حال تحریم‌ها چندان روی سهم بازار این کمپانی چینی تاثیر نگذاشته و در حال حاضر در رتبه دوم و بالاتر از شرکت‌هایی مانند اپل قرار گرفته است. سافولک در آخر می‌گوید:

اعتقاد کاربران ما، همان طور هم که در ۳۰ سال گذشته دیده‌اید، به ما نشان می‌دهد که در رابطه با این اتهامات چه عقیده‌ای خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • heidar Nasiri
    heidar Nasiri | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    حرف و مدرکی ندارن

  • molavy
    molavy | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    وقتی پروپاگاندا هست نیازی به مدرک نیست، این آمریکایی ها چقدر پول میدن که فقط چند تا کامنت نویس حرفه ای تو دیجیاتو دارن که همه جا از آمریکا دفاع کنند و منافع تامین کنند

  • shadmehr12
    shadmehr12 | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    حرف حساب!! مدرک دارید رو کنید...

    • Phone
      Phone | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

      چه مدرکی چه کشکی هواوی قشنگ شده یه لکه بزرگ رو اینه کثیف اقتصادی امریکا شده خار چشم امریکا این هواوی اون مدرکم بخوان بسازن یه تقلبی شو رد میکنن

مطالب پیشنهادی