ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیئت مدیره سامسونگ
تکنولوژی

رییس هیئت مدیره سامسونگ استعفا کرد

«لی سانگ-هون» (Lee Sang-hoon)، رییس هیئت مدیره سامسونگ که به جرم اخلال و خرابکاری در فعالیت‌های اتحادیه های کارگری به زندان محکوم شده بود، از سمت خود استعفا کرد. این کناره گیری در حالی روی داده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

«لی سانگ-هون» (Lee Sang-hoon)، رییس هیئت مدیره سامسونگ که به جرم اخلال و خرابکاری در فعالیت‌های اتحادیه های کارگری به زندان محکوم شده بود، از سمت خود استعفا کرد.

این کناره گیری در حالی روی داده که کمتر از دو سال قبل هیئت مدیره سامسونگ به امید افزایش شفافیت و کاهش فساد برای نخستین بار در تاریخ کمپانی با انتصاب لی سانگ-هون به عنوان رییس هیئت مدیره، نقش وی را از مدیرعامل جدا کرد.

لی سانگ-هون اما مدتی بعد به رهبری عملیات سازماندهی شده برای خرابکاری در فعالیت اتحادیه های کارگری متهم شده و در نهایت آذر ماه امسال به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد. وی این جرایم را در سال ۲۰۱۳ و در قالب به تاخیر انداختن مذاکرات بین مدیران و کارکنان، تعطیلی کمپانی های زیر مجموعه با واحدهای فعال و فشار به کارکنان برای خارج شدن از اتحادیه انجام داده بود.

هیئت مدیره سامسونگ

علاوه بر سانگ-هون ۲۵ نفر دیگر از کارکنان شرکت هم به واسطه ارتکاب جرایم مشابه به زندان یا پرداخت جریمه محکوم شدند. «پارک جو گون»، رییس کمپانی تحقیقاتی CEO Score با اشاره به قابل پیش بینی بودن این کناره گیری با توجه به رای دادگاه می گوید:

سامسونگ در تلاش برای تقویت هیئت مدیره دچار یک یک عقب گرد بزرگ شده و برای درست کردن اوضاع به چهره ای جدید نیاز دارد.

به گفته سامسونگ جانشین لی سانگ-هون در آینده نزدیک و احتمالا از میان ۹ عضو کنونی هیئت مدیره انتخاب خواهد شد که شامل شش مدیر خارج از کمپانی و مدیران عامل بخش موبایل، قطعات و دستگاه های الکترونیکی می شود.

مشکلات قضایی سامسونگ به همینجا ختم نمی شود. «لی جائه-یونگ»؛ نایب رییس سامسونگ هم به جرم اختلاس، کلاهبرداری و پرداخت رشوه به ۵ سال زندان محکوم شده بود اما پس از سپری کردن یکسال مشمول عفو مشروط شد و از زندان آزاد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی