ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی بورینگ
تکنولوژی

پایان حفاری اولین تونل هایپرلوپ بورینگ کمپانی در وگاس

بورینگ کمپانی ایلان ماسک اخیرا توانسته حفر یکی از تونل‌های مرکز همایش لاس وگاس را با موفقیت به پایان برساند. این تونل به منظور حمل و نقل بازدیدکنندگان به کمک تونل‌های زیرزمینی حفر شده و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

بورینگ کمپانی ایلان ماسک اخیرا توانسته حفر یکی از تونل‌های مرکز همایش لاس وگاس را با موفقیت به پایان برساند. این تونل به منظور حمل و نقل بازدیدکنندگان به کمک تونل‌های زیرزمینی حفر شده و انتظار می‌رود تا ژانویه سال ۲۰۲۱ آماده بهره‌برداری باشد.

آژانس بازدید‌کنندگان و همایش‌های لاس وگاس وظیفه حفر تونل و راه‌اندازی سیستم حمل و نقل زیرزمینی مرکز همایش‌های این شهر را بر عهده بورینگ کمپانی (Boring) ایلان ماسک قرار داد. این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۲.۵ میلیون دلار، قرار است بازدیدکنندگان را با سرعت بالا جا به جا کند. ایلان ماسک در توییت خود، دستاورد کمپانی را پیشرفتی شگرف توصیف می‌کند.

بورینگ کمپانی

بورینگ کمپانی تقریبا ۳ ماه زمان برای حفر این تونل ۱.۶ کیلومتری وقت صرف کرده که تقریبا ۱۲ متر زیر زمین قرار گرفته است. گفته می‌شود که این تونل و سیستم راه‌اندازی آن در ژانویه سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود و کاربران می‌توانند مسیری که پیاده ۱۵ دقیقه طول می‌کشد را تنها در عرض یک دقیقه طی کنند. همچنین به کمک کاهش ۱۴ دقیقه‌ای مسیر رفت و آمد، خودروهای برقی استفاده شده در این سیستم حمل و نقل می‌توانند تا ۴۴۰۰ نفر را در ساعت جا به جا کنند.

در گام بعدی، ماشین حفاری بورینگ کمپانی از هم جدا شده و به محل جدید حفر تونل دوم منتقل خواهد شد تا بتواند این تونل را به موازات تونل اول حفر کرده و با احداث مسیر برگشت، حلقه حمل و نقل زیرزمینی نمایشگاه لاس وگاس را تکمیل کند.

با این حال بسیاری امیدوارند که این هایپرلوپ زودتر آماده شود تا بتوان از آن برای جا به جایی بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES 2021 نیز استفاده کرد. بورینگ کمپانی اما تونل‌های خود را محدود به محل نمایشگاه‌های لاس وگاس نکرده و امیدوار است بتواند از تجربه ساخت تونل‌های این نمایشگاه برای باقی نواحی نوار لاس وگاس نیز استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی