ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کالبدشکافی گلکسی زد فلیپ
تکنولوژی

کالبدشکافی گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فلیپ [تماشا کنید]

در ویدیوی کالبدشکافی گلکسی زد فلیپ ساز و کار خاص موبایل از جمله باتری دوگانه آن به تصویر کشیده شده اند. در حالی که تنها چند روز از معرفی رسمی گوشی تاشوی جدید سامسونگ با عنوان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

در ویدیوی کالبدشکافی گلکسی زد فلیپ ساز و کار خاص موبایل از جمله باتری دوگانه آن به تصویر کشیده شده اند.

در حالی که تنها چند روز از معرفی رسمی گوشی تاشوی جدید سامسونگ با عنوان گلکسی زد فلیپ سپری می شود، ویدیوی کالبدشکافی این موبایل منتشر شده است. هرچند اغلب ویدیوهای کالبدشکافی توسط iFixit منتشر می شود اما اینبار کانال یوتیوبی  PBKreviews برای افشای راز و رمزهای درون این موبایل خاص پیش دستی کرده است.

سامسونگ به خوبی از تجاربی که در گلکسی فولد ۱ و ۲ به دست آورده در تولید گلکسی زد فیلیپ استفاده کرده است. با برداشتن پنل پشتی نخستین موردی که جلب توجه می کند این است که علیرغم استفاده از قطعات بسیار زیاد و مقدار قابل توجهی چسب، گوشی تا حد زیادی تعمیر پذیر است چون اغلب قطعات از همین قسمت در دسترس و قابل تعویض هستند.

این در حالی است که به گفته iFixit موتورولا ریزر با طراحی مشابه مکانیزم بسیار پیچیده ای داشته و تقریبا غیرقابل تعمیر است. هرچند برای برآورد صحیح از تفاوت تعمیرپذیری این دو گوشی باید منتظر تحلیل iFixit از گلکسی زد فلیپ بمانیم، اما به نظر می رسد کره‌ای‌ها عملکرد بهتری از رقیب داشته اند.

یکی از مهمترین بخش های گلکسی زد فلیپ لولای خاصی است که در آن از رشته‌های متعدد فیبری استفاده شده است. هرچند در این ویدیو ویژگی های لولا کاملا نمایش داده نشده اما سازوکار آن برای متصل نگه داشتن پنل و بدنه و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به تصویر کشیده می شود.

دیگر نکته جالب استفاده از دو باتری با ظرفیت های متفاوت است که در طرفین بدنه قرار گرفته اند. طبیعتا ساختار خاص موبایل اجازه استفاده از باتری با ابعاد معمولی را به سازنده نداده و به همین خاطر این رویکرد را در پیش گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی