ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرویی
خودرو

مروری بر اخبار خودرو جهان؛ از ورود چری به آمریکا تا آبروریزی رنوی امانوئل مکرون

جهان خودرو در روزهایی که سپری شد، شاهد رونمایی ها و خبرهایی مهم و جالب از گوشه و کنار کره خاکی بود. طبق روالی که از چند وقت پیش در دیجیاتو آغاز کرده ایم، این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

جهان خودرو در روزهایی که سپری شد، شاهد رونمایی ها و خبرهایی مهم و جالب از گوشه و کنار کره خاکی بود. طبق روالی که از چند وقت پیش در دیجیاتو آغاز کرده ایم، این بار نیز قصد داریم نگاهی گذرا به برخی از مهم ترین اخبار خودرویی اخیر داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

شرکت فراری یکی از خبرسازان روزهای گذشته بود. این کمپانی مطرح ایتالیایی با انتشار کارنامه مالی، اعلام کرد که در سال 2019 موفق به فروش 10,131 دستگاه از انواع محصولات خود شده؛ مقایسه این رقم با آمار فروش سال 2018 نشان می دهد که فروش مدل های مزین به نشان اسب رقصان با 9.5 درصد رشد همراه بوده است. همچنین با ثبت چنین رکوردی، این نخستین بار در تاریخ فراری است که میزان فروش سالانه آن از ده هزار دستگاه فراتر می رود. بد نیست اشاره کنیم سال پر رونق 2019 درآمد خالصی برابر با 3.766 میلیارد یورو را نصیب فراری کرده است؛ این رقم نیز در مقایسه با سال 2018 برابر با 10.1 درصد افزایش یافته است.

اخبار خودرویی

رونمایی کیا از کراس اوور سونِت (Sonet) در نمایشگاه اتو اکسپو هند را می توان دومین خبر جالب روزهای قبل نامید. سونت در اصل یک مدل مفهومی بوده و با طولی کمتر از چهار متر، اندازه بسیار جمع و جوری دارد. به گفته شرکت کیا، نسخه تولیدی این کراس اوور کوچک از نیمه دوم امسال راهی بازار هندوستان خواهد شد. درباره مشخصات فنی سونت اطلاعاتی منتشر نشده، اما از آنجایی که این خودرو به نوعی همزاد هیوندای Venue محسوب می شود، به احتمال زیاد از قوای محرکه مشترکی با آن برخوردار خواهد بود. نمایشگر 10.25 اینچی، سیستم صوتی ساخت شرکت معروف Bose و فضای زیاد داخلی برخی از ویژگی های کابین سونت هستند که کیا بر آنها تاکید می کند.

اخبار خودرویی

سومین خبر حائز اهمیت هفته قبل با تصمیم انگلستان مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی، دیزلی و حتی هیبریدی از سال 2035 در ارتباط است. بوریس جانسون نخست وزیر این کشور هدف از اتخاذ این تصمیم را کاهش دی اکسید کربن آزاد شده در جو و کمک به نجات کره زمین اعلام کرده است. البته باید گفت با اجرای این قانون تردد خودروهای درون سوز در خیابان ها و جاده های انگلستان از سال 2035 به بعد ممنوع نمی شود، بلکه تمامی مدل های جدید فروخته شده از این سال باید به پیشرانه های تمام الکتریکی مجهز باشند. اسپانیا و فرانسه دیگر کشورهای اروپایی هستند که می خواهند با تصویب قوانینی مشابه، فروش اتومبیل های درون سوز را از آینده نه چندان دور ممنوع کنند.

چهارمین خبر برگزیده را به ثبت رکورد 7 دقیقه و 29.9 ثانیه توسط شورولت کوروت در پیست نوربرگ رینگ اختصاص داده ایم. این رکورد که با ویدیوی تبلیغاتی اخیر کمپانی شورولت به مناسبت آغاز تولید منظم نسل جدید کوروت برملا شده، یک زمان غیررسمی بوده و تابستان گذشته با نسخه مجهز به پکیج 5 هزار دلاریZ51 Performance Package به ثبت رسیده است. این پکیج اجزایی مثل اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و شکاف خنک کننده ترمزهای جلو را به کوروت اضافه می کند؛ ضمن اینکه سیستم خنک کاری بهتر، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S و اکسلی با ضریب متفاوت سایر آپشن های این پکیج را تشکیل می دهند.

بر اساس رکوردهای ثبت شده در وبسایت  NurburgringLapTimes، شورولت کوروت از مدل هایی چون مرسدس SLS AMG GT و آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو سریع تر است، اما در مقایسه با کامارو ZL1، مکلارن MP4-12C و فراری 458 ایتالیا رکورد ضعیف تری دارد.

حضور محصولی از چری در بازار ایالات متحده پنجمین خبر مهم روزهای اخیر است. البته این محصول تحت برند تازه تاسیس Vantas که توسط هلدینگ HAAH Automotive Holdings پایه گذاری شده، به فروش خواهد رسید. آنطور که از تصاویر اولیه می توان حدس زد، مدل انتخابی هلدینگ مذکور کراس اوور جدید و خوش استیل اکسید TX یا TXL خواهد بود. هنوز مشخص نیست که این خودرو در ایالات متحده با چه پیشرانه ای عرضه خواهد شد، اما در بازار داخلی چین، اکسید TX از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با 194 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور سود می برد. نیروی تولیدی موتور هم توسط گیربکس دوکلاچه هفت سرعته و با کمک سیستم AWD به هر چهار چرخ ارسال می شود.

اخبار خودرویی

دوک هیل (Duke Hale) مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره HAAH برند Vantas را لوکس، ایمن، با کیفیت و مطمئن خوانده؛ درباره زمان عرضه محصولات این برند فعلا حرفی به میان نیامده است. ناگفته نماند به غیر از چری، HAAH با زوتای نیز همکاری هایی را آغاز کرده و می خواهد ساخته های این کمپانی چینی را از سال آینده راهی خیابان های آمریکا کند.

اعطای پاداش 1097 یورویی به کارکنان دایملر ششمین خبری است که انتخاب کرده ایم. این کمپانی بزرگ آلمانی با وجود افت فروش و کاهش سود قابل ملاحظه در سال 2019، تصمیم گرفته دو پاداش 597 و 500 یورویی را به کارکنان خود پرداخت کند. به گفته مقامات دایملر حدود 130 هزار نفر واجد شرایط دریافت پاداش بوده و مبلغ مربوطه به همراه حقوق ماه آوریل به حساب آنها واریز خواهد شد.

پاداش دایملر از سال 1997 به این طرف و بر مبنای سود عملیاتی سالانه پرداخت می شود. طبق آمار در سال 2019 سود عملیاتی این شرکت برابر با 4.3 میلیارد یورو بوده که در مقایسه با رقم 11.1 میلیارد یورویی سال 2018 کاهش شدیدی داشته است. با توجه به سود بالای سال 2018 دایملر سال گذشته پاداش 4,965 یورویی به کارمندان خود اعطا کرده بود.

افت 9.6 درصدی ارزش سهام نیسان و رسیدن به آن به کمترین میزان در ده سال گذشته هفتمین خبر انتخابی برای این مطلب است. این اتفاق پس از آن افتاد که نیسان با کاهش میزان پیش بینی های خود از سودآوری سالانه، از عدم توانایی خود در پرداخت سود سهام از نیمه دوم امسال خبر داد. با توجه به افت شدید، نیسان از لحاظ ارزش سهام اکنون به جایگاه پنجم خودروسازان ژاپنی تنزل پیدا کرده و پس از تویوتا، هوندا، سوزوکی و سوبارو جای گرفته است. ناگفته نماند شرکت نیسان در کنار حواشی مربوط به مدیرعامل سابق خود یعنی کارلوس گون، با مشکل کاهش فروش در بازارهای مهمی چون ایالات متحده، اروپا و ژاپن نیز دست و پنجه نرم می کند.

اما در کنار اخباری که آنها را مرور کردیم، خراب شدن خودروی تشریفاتی امانوئل مکرون در جریان سفر به لهستان جزو اتفاقات جالب چند روز قبل بود که به سوژه برخی رسانه ها تبدیل شد. در این سفر رئیس جمهور فرانسه از یک دستگاه رنو اسپیس (Espace) ضد گلوله برای تردد استفاده کرده بود. پس از پایان دیدار با همتای لهستانی، موتور خودروی مخصوص آقای مکرون روشن نشده و به نوعی دست تیم حفاظتی را در پوست گردو گذاشت، چرا که آنها مجبور شدند از یک دستگاه سیتروئن C6 معمولی برای جابجایی رئیس جمهور فرانسه استفاده کنند! شایان ذکر است امانوئل مکرون همواره سعی کرده از خودروهای ضد گلوله فرانسوی برای تردد استفاده کند، ولی با این اتفاق شاید وی مجبور به بازنگری در تصمیم خود شود! پژو 5008 و DS 7 کراسبک دیگر اتومبیل های محبوب آقای مکرون هستند.

اخبار خودرویی

بیشتر روشن ماندن چراغ قرمز در صورت بوق زدن رانندگان، آخرین خبر برگزیده این هفته است. شاید بدانید که رانندگان هندی همانند ایرانی ها علاقه زیادی به استفاده از بوق خودروهای خود دارند، به ویژه در پشت چراغ قرمز که برخی با بوق ممتد می خواهند راننده اتومبیل جلویی در سریع ترین زمان ممکن پس از سبز شدن چراغ شروع به حرکت کند. برای مقابله با چنین افراد عجولی پلیس بمبئی در حال تست چراغ هایی است که هر چه بیشتر صدای بوق بشنوند، بیشتر قرمز می مانند! همانطور که قابل حدس است، این چراغ ها به دستگاه های سنجش میزان دسیبل مجهز هستند. اگر شما هم یک دهه شصتی هستید، شاید عملکرد سیستم ابداعی هندی ها آموزگارانی را در ذهنتان تداعی کند که در دقایق پایانی کلاس به دانش آموزان ساکت تر اجازه می دادند زودتر از بقیه به خانه بروند!

اخبار خودرویی

گزارش های اولیه از نتایج تست این چراغ ها از مثبت بودن نقش آنها در کاهش آلودگی صوتی خیابان ها حکایت دارند؛ به همین جهت انتظار می رود پلیس بمبئی استفاده از چراغ های مذکور را در سطح این شهر 20 میلیون نفری گسترش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir pc
    Amir pc | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

    خاطرات دبستانم رو زنده کردی دیجی

مطالب پیشنهادی