ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر خارجه: شرکت‌هایی که از بازار ایران بروند شرایط آسانی برای بازگشت نخواهند داشت

معاون وزیر خارجه ایران، در واکنش به خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران اعلام کرده این شرکت‌ها در آینده اقتصاد ایران در اولویت نخواهند بود. «عباس عراقچی» با تاکید بر اینکه فشار حداکثری آمریکا به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۵

معاون وزیر خارجه ایران، در واکنش به خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران اعلام کرده این شرکت‌ها در آینده اقتصاد ایران در اولویت نخواهند بود.

«عباس عراقچی» با تاکید بر اینکه فشار حداکثری آمریکا به اوج رسیده و «شرایط بسیار سختی» وجود دارد، خروج این شرکت‌ها را «همراهی» با آمریکا توصیف کرده است. عراقچی گفته است شرکت‌هایی که در این شرایط از ایران می‌روند، «بازاری را از دست داده‌اند که به آسانی نخواهند توانست دوباره به دست بیاورند».

روز شنبه ۲۷ بهمن ماه بود که «عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز با انتشار تصویری از پایین کشیدن بیلبوردهای مغازه‌های سامسونگ و ال‌جی در توییتر خود نوشت: «شرکت‌های خارجی که ایران را ترک می‌کنند، «بدانند بازگشت به بازار ایران بسیار سخت خواهد بود.»

اظهارات عباس عراقچی و توییت سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به خبرهای منتشرشده درباره خروج سامسونگ و ال‌جی از بازار لوازم خانگی اعلام شده است. روز جمعه ۲۵ بهمن ماه بود که رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران، از پایان کار شرکت‌های کره‌ای «ال‌جی» و «سامسونگ» در بازار لوازم خانگی خبر داد.

علت این قطع همکاری تحریم‌های آمریکا اعلام شده و در کنار موضوع همکاری نکردن شرکت‌های کره‌ای و «تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی» مطرح شده است؛ موردی که البته توسط این مجموعه‌ها رد شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده چند شرکت ایرانی از جمله گلدیران و سام الکترونیک با استفاده از «زیرساخت‌هایی» که قبلاً از کره‌ جنوبی وارد شده‌اند و انتقال تکنولوژی که از سوی این کشورها برای آنها صورت گرفته، قصد دارند از سال آینده تولید لوازمی چون تلویزیون، نمایشگر، ماشین لباس‌شویی و یخچال را شروع کنند. برخی محصولات جی‌پلاس در حال حاضر در بازار کشور وجود دارند و فاز جدید محصولات این شرکت که متعلق به موبایل است نیز به زودی وارد بازار خواهد شد.  سام الکترونیک نیز برنامه ریزی کرده تا فاز اول محصولات خود که شامل مانیتور و تلویزیون می شود قبل از سال نو تجاری سازی کند و پس از آن محصولات برودتی و شوینده ها را در سال ۹۹ وارد بازار کشور کند.

 

بیشتر بخوانید:

داستان کره‌ای‌ها در ایران؛ آیا سامسونگ و ال‌جی از بازار لوازم خانگی ایران رفته‌اند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    زمان ثابت کرده هرکی رفته موقع برگشت ازش استقبال گرمی کردن ????‍♂️
    این میز بگذرد
    تامام

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    تمام اینها دروغه و خوراک دهن پر کردن برای مردم، وگرنه خونه اینها که بری پر از لوازم خانگی لوکس خارجی هست از مصرف جنس داخلی اوقشون میگیره، وزیرمون تبلیغات موبایل داخلی میکنه اونوقت با آیفون‌ تویت میزنه!!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی