ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آخرین وضعیت قربانیان کرونا؛ اولین مرگ در اروپا ثبت شد

فرانسه از درگذشت یک توریست بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که نخستین قربانی این بیماری خارج از قاره آسیا محسوب می شود. به گفته Agnès Buzyn، وزیر بهداشت فرانسه این توریست ۸۰ ساله ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

فرانسه از درگذشت یک توریست بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که نخستین قربانی این بیماری خارج از قاره آسیا محسوب می شود.

به گفته Agnès Buzyn، وزیر بهداشت فرانسه این توریست ۸۰ ساله از اهالی استان Hubei چین، مرکز انتشار ویروس کرونا (COVID-19) بوده که ماه گذشته وارد این کشور شده است. هرچند وی مدت کوتاهی پس از ورود به فرانسه در بیمارستان بستری شده بود اما شرایطش به سرعت وخیم شده و پس از چندین روز شرایط بحرانی در نهایت درگذشته است. Buzyn بدون افشای هویت مرد چینی از ابتلای دختر او به کرونا خبر داده اما ظاهرا شرایط وی مطلوب است و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.

توریست مذکور اولین قربانی ویروس کرونا خارج از آسیا و چهارمین مورد خارج از چین است. از مجموع ۱۶۶۹ فردی که به خاطر ابتلا به COVID-19 جان خود را از دست داده اند، ۱۶۶۵ مورد در چین رخ داده و سه مورد دیگر هم در فیلیپین، هنگ کنگ و ژاپن ثبت شده است. تعداد بیماران ثبت شده هم تا کنون به ۶۹۲۵۸ نفر رسیده، اما احتمالا شمار بیماران واقعی بیشتر است.

قربانی ویروس کرونا

بر اساس آمارهای «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اروپا» در این اتحادیه تنها ۴۴ کیس ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که ۱۶ نفر آنها در آلمان و ۱۰ مورد هم در فرانسه اقامت داشته اند. به گفته Buzyn از ۱۰ بیمار ساکن فرانسه ۴ نفر بهبودی خود را بازیافته و ۶ نفر هنوز تحت مراقبت های بیمارستان قرار دارند اما شرایط آنها هم چندان بحرانی نیست.

احتمالا منبع اصلی شیوع کرونا در بریتانیا و فرانسه یک تاجر انگلیسی است که ماه گذشته و پس از حضور در کنفرانس واقع در سنگاپور به ویروس مبتلا شده است. هرچند به گفته خود این بازرگان وی سلامتی خود را بازیافته اما برای احتیاط بیشتر فعلا در قرنطینه به سر می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

    صد در صد بالای دویست هزار نفر مبتلا هستن و کشته شدگان بالای ده هزار نفر دولت کمونیست چین یک دروغگو بزرگ است فقط انسان کامل نجاتمان بده

  • GHAEM
    GHAEM | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

    نعلتی ۷۰هزار نفر

مطالب پیشنهادی