ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

باشگاه بارسلونا و کمیته بین‌المللی المپیک؛ قربانیان جدید هکرهای OurMine

همین چند روز پیش بود که گفتیم گروه هکری به نام OurMine حساب‌های رسمی فیسبوک در توییتر و اینستاگرام را هک کرده‌اند. اکنون بار دیگر شاهد هک شدن حساب‌های رسمی باشگاه بارسلونا و کمیته بین‌المللی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۴

همین چند روز پیش بود که گفتیم گروه هکری به نام OurMine حساب‌های رسمی فیسبوک در توییتر و اینستاگرام را هک کرده‌اند. اکنون بار دیگر شاهد هک شدن حساب‌های رسمی باشگاه بارسلونا و کمیته بین‌المللی المپیک در توییتر هستیم.

این گروه هکری از پلتفرم‌های شخص ثالث توییتر نهایت سوءاستفاده را می‌کنند و با دسترسی‌هایی که این پلتفرم‌ها به حساب‌های کاربری دارند، اقدام به هک آن‌ها کرده و برای مدتی کنترل حساب را به دست می‌گیرند. این شبکه اجتماعی نگفته که کدام پلتفرم برای این کار استفاده شده است. نکته جالب اینجاست که گروه هکری OurMine به وب سایت Business Insider اعلام کرده به کمک مشکلات امنیتی توانسته به پلتفرم شخص ثالث دسترسی داشته باشد. از همین رو همانند گذشته که این گروه به سراغ حساب‌های رسمی فیسبوک و مسنجر در توییتر رفته بود، این بار حساب باشگاه بارسلونا و کمیته بین‌المللی المپیک را هدف قرار داده و برای مدتی کنترل این حساب‌ها را در دست گرفت.

توییتر

نکته جالب اینجاست که این گروه با دسترسی به پیام‌های خصوصی این باشگاه، مدعی شده که نیمار بار دیگر به باشگاه بارسلونا بر خواهد گشت. با این حال طبق روال همیشه توییتر به سرعت حساب‌ها را قفل کرد و به کمک همکاری با همکاران خود، سعی دارد کنترل اکانت‌ها را در اختیار باشگاه و کمیته بین‌المللی المپیک قرار دهد. این کمیته اعلام کرده به صورت دقیق به جزئیات این هک خواهد پرداخت تا سر منشا آن را پیدا کنند و از رخنه‌های احتمالی جلوگیری کند.

از آن طرف باشگاه بارسلونا نیز اعلام کرده است بررسی‌های سایبری خود را انجام می‌دهد و از دسترسی‌های ابزار‌های سوم شخص، اطمینان حاصل خواهد کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. اما اگر بخواهیم رد پای گروه هکری OurMine را دنبال کنیم، می‌بینیم که ساعاتی پیش از برگزاری مسابقه نهایی NFL مرسوم به Super Bowl، این گروه حساب‌های رسمی دو فینالیست و همچنین باقی تیم‌های عضو این فدراسیون در توییتر را هک کرده بود تا برای مدتی جلب توجه کرده باشد.

انتظار می‌رود حملات این گروه هکری در توییتر ادامه داشته باشد، زیرا شرکت‌های امنیت سایبری، گروه هکری OurMine را به عربستان سعودی نسبت داده‌اند و به نظر می‌رسد که از منابع کافی برای ادامه حملات خود برخوردار باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی