ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مختل کردن عملکرد میکروفون
تکنولوژی

دستبند سکوت؛ ابزار ضد جاسوسی که تمام میکروفون ها را از کار می‌اندازد

اسپیکرهای هوشمند و دیگر دستگاه های مجهز به میکروفون گاهی اوقات تبدیل به دستگاه های جاسوسی می شوند اما محققان ترفند جالبی برای جلوگیری از این مساله پیدا کرده اند. محققان دانشگاه شیکاگو دستبندی عجیب ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۶

اسپیکرهای هوشمند و دیگر دستگاه های مجهز به میکروفون گاهی اوقات تبدیل به دستگاه های جاسوسی می شوند اما محققان ترفند جالبی برای جلوگیری از این مساله پیدا کرده اند.

محققان دانشگاه شیکاگو دستبندی عجیب طراحی کرده اند که با استفاده از امواج فراصوتی ۲۴ اسپیکر قادر به مختل کردن عملکرد میکروفون ها در جهات مختلف است. این گجت برای انتشار نویز فراصوتی در محدوده شنیداری و تخریب اصوات ضبط شده از خواص غیر خطی در آمپلی فایر داخلی بهره می برد.

مختل کردن عملکرد میکروفون

طراحی دستبند چندان دلچسب نیست و در صورت به دست داشتن آن نگاه ها به سمت شما برمی گردد. هدف محققان از طراحی گجت به صورت دستبند این بوده که با هر حرکت فرد نقاط کور هم پوشش داده شده و سیگنال ها در تمامی جهات تخریب شوند. در نتیجه کارایی این دستبند از ایستگاه های ثابت بهتر بوده و حتی میکروفون های مخفی شده را هم بلا استفاده می سازد. لوپز، طراح دستبند هدف خود از تولید این دستگاه ها را کمک به شهروندان در حفظ حریم خصوصی عنوان کرده اند:

این روزها ضبط صدا آسان است اما این دستبند راهکاری دفاعی مفیدی در مقابل آنهاست. هر وقت چیز محرمانه ای برای گفتن داشتید، کافی است آنرا روشن کنید.

طراحان دستبند در گفتگو با نیویورک تایمز مدعی شده اند که سرمایه گذاران به تولید انبوه و تجاری سازی محصول تمایل نشان داده اند. به گفته آنها هزینه تولید هر دستبند تخریب سیگنال حدود ۲۰ دلار تمام خواهد شد که به نظر برای کسانی که از جاسوسی هراس دارند چندان زیاد به نظر نمی رسد.

هرچند دستبند تخریب سیگنال به عدم افشای داده های محرمانه در جلسات تجاری کمک می کند اما استفاده از آن چالش های اخلاقی را هم در پی دارد؛ برای مثال پوشیدن آن در مکان های عمومی می تواند روی کارایی موبایل و دیگر دستگاه های مجهز به میکروفون تاثیر منفی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی