ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بنیاد IOTA
تکنولوژی

هک کیف پول رسمی IOTA؛ شبکه ۸۰۰ میلیون دلاری از دسترس خارج شد

بنیاد IOTA یک سازمان غیر انتفاعی بوده که ارز دیجیتال IOTA را توسعه داده است. این سازمان به تازگی اعلام کرده به دلیل سوءاستفاده هکرها از اکسپلویت کیف پول ارز دیجیتال IOTA، مجبور شده کل ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

بنیاد IOTA یک سازمان غیر انتفاعی بوده که ارز دیجیتال IOTA را توسعه داده است. این سازمان به تازگی اعلام کرده به دلیل سوءاستفاده هکرها از اکسپلویت کیف پول ارز دیجیتال IOTA، مجبور شده کل شبکه خود را خاموش کند.

بر اساس گزارشی‌هایی که به بنیاد IOTA داده شد، در مدت ۲۵ دقیقه، هکر‌ها توانستند برخی از حساب‌های کاربران را خالی کنند و ارز دیجیتال IOTA ذخیره شده در آن‌ها را به سرقت ببرند از همین رو این بنیاد مجبور شد نود هماهنگ کننده که به عنوان آخرین مرحله تصدیق تراکنش به حساب می‌آید را خاموش کند. با این کار دسترسی‌ هکرها به کیف پول ترینیتی (Trinity) نیز قطع شد. البته لازم به ذکر است با خاموش کردن این نود که برای اولین بار در تاریخ بنیاد IOTA اتفاق می‌افتد، تمامی تراکنش‌ها نیز غیر فعال شده و عملا ارز دیجیتال IOTA بین کاربران رد و بدل نمی‌شود.

بنیاد IOTA

اعضای تیم امنیتی بنیاد IOTA اعلام کرده‌اند در حال کار روی این موضوع هستند تا اکسپلویت کیف پول ترینیتی را از بین ببرند و دوباره شرایط شبکه را به حالت نرمال برگردانند. تاکنون مشخص شده به دلیل تعبیه یک ابزار شخص ثالث در این کیف پول، هکر‌ها توانسته‌اند به حساب‌های کاربران دسترسی داشته باشند. بنیاد IOTA اما هنوز مشخص نکرده که چه میزان ارز دیجیتال IOTA به سرقت رفته است.

از طرفی گفته می‌شود که هکرها با هدف قرار دادن ۱۰ حساب با ارزش، ارز دیجیتال IOTA به ارزش ۱.۶ میلیون دلار دزدیده‌اند. بنیاد IOTA اعلام کرده که با مراجع دولتی و قانونی همکاری‌های لازم را انجام داده تا هکر‌های خاطی را شناسایی و دستگیر کنند. بخش امنیتی بنیاد IOTA نیز در حال برطرف کردن مشکل کیف پول ترینیتی بوده و در آینده‌ای نزدیک پچ امنیتی را برای برطرف کردن اکسپلویت ارائه خواهند داد. همچنین آن‌ها به کاربران خود پیشنهاد می‌کنند از باز کردن کیف پول‌های خود خودداری کنند تا پچ امنیتی، منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی