ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل آسان بار: جذب سرمایه از بوتان به ما اجازه خلاقیت می‌دهد

گروه مالی فیروزه خبر از سرمایه‌گذاری گروه بوتان در استارتاپ آسان بار می‌دهد. این سرمایه‌گذاری با راهبری واحد مشاوره تامین مالی گروه فیروزه انجام شده و حکایت از ورود یک بازیگر بزرگ اقتصادی در بازار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

گروه مالی فیروزه خبر از سرمایه‌گذاری گروه بوتان در استارتاپ آسان بار می‌دهد. این سرمایه‌گذاری با راهبری واحد مشاوره تامین مالی گروه فیروزه انجام شده و حکایت از ورود یک بازیگر بزرگ اقتصادی در بازار سنتی به اکوسیستم استارتاپی کشو دارد.

«محمد حسینی» مدیرعامل شرکت آسان بار در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که رقم حدودی این سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومان است و این دومین سرمایه‌گذاری رسمی تزریق شده به آسان بار محسوب می‌شود: «این اولین جذب سرمایه آسان بار نبوده و پیش‌تر هم مجموعه رهنما در این مجموعه سرمایه‌گذاری کرده است.»

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا تفاوت تفکر بخش سنتی با استارتاپی، ممکن است مشکل‌آفرین شود یا خیر، به دیجیاتو می‌گوید: «ما پیش‌تر هم با نمونه‌های سنتی زیادی مذاکره کردیم و با چند تیم بزرگ اقتصادی وارد صحبت شدیم تا بتوانیم به شبیه‌ترین طرز تفکر برسیم. بوتانی‌ها و شرکت بوتانران نه تنها مانع تفکر استارتاپی نمی‌شوند بلکه با دیدگاه نوین خود به این حوزه کمک خواهند کرد.»

مدیرعامل این پلتفرم می‌گوید توسعه محصول، تامین هزینه‌های آسان بار و گارانتی آن برای حداقل دو سال، به دست آوردن سهم بیشتر بازار و توسعه محصولات جدید از جمله اهدافی هستند که آسان بار در این جذب سرمایه دنبال کرده است.

مدیرعامل آسان بار در پاسخ به این سوال که پس از جذب سرمایه، رقابت بین این استارتاپ و چند رقیب دیگر به چه شکل پیش خواهد رفت، می‌گوید: «این سرمایه‌ می‌تواند خیال ما را بابت تامین هزینه‌های شرکت آسوده کند و ذهن ما را برای افکار جدید باز کند تا بتوانیم ایده‌های خود را پرورش دهیم و به خلاقیت و کار اصلی شرکت برسیم.»

گفتنیست این جذب سرمایه از طریق آورده نقدی و با هدف در اختیار گرفتن سهام مدیریتی شرکت آسان بار صورت پذیرفته است. از دیگر سهام‌داران استارتاپ آسان‌بار شرکت رهنما ونچرز هستند. این استارتاپ در سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و می‌خواهد پل ارتباطی بین رانندگان و شرکت‌های حمل و‌نقل در بستر اینترنت باشد. بیاینه‌ی مطبوعاتی مربوط به این سرمایه‌گذاری هم حکایت از این دارد که این سامانه روزانه ۲ هزار سفارش حمل بار را مدیریت می‌کند و ۴۰ هزار راننده از این خدمات بهره می‌برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی