ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هزینه نگهداری از کلکسیون خودرو
خودرو

هزینه نگهداری از کلکسیون خودرو های مانی خوشبین چقدر است؟ [تماشا کنید]

مانی خوشبین یکی از پر سر و صداترین مجموعه داران خودرو به شمار می رود. آقای خوشبین که با تعقیب رویاهای خود در ایالات متحده و فعالیت در زمینه املاک به ثروت بالایی دست پیدا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۲

مانی خوشبین یکی از پر سر و صداترین مجموعه داران خودرو به شمار می رود. آقای خوشبین که با تعقیب رویاهای خود در ایالات متحده و فعالیت در زمینه املاک به ثروت بالایی دست پیدا کرده، حضور پر رنگی در شبکه های اجتماعی دارد و از این طریق گاه اطلاعات جالبی را در رابطه با خودروها و کلکسیون ارزشمند خود در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

هزینه نگهداری از کلکسیون خودرو

در کلکسیون آقای خوشبین مدل های گران قیمت و خاص متعددی وجود دارند که از جمله آنها می توان به پنج دستگاه مرسدس SLR مکلارن، بوگاتی ویرون و شیرون، مکلارن P1، سنا و 650S، پورشه کاررا GT و 935 و همچنین تسلا مدل X اشاره کرد.

شاید شما هم دوست داشته باشید که مالک چنین مجموعه ارزشمندی باشید، اما آقای خوشبین اخیرا با انتشار ویدیویی در کانال یوتیوبی خود به برخی امور و واقعیت های جانبی پرداخته که با شنیدن آنها احتمالا از علاقه خود دست خواهید برداشت!

هزینه نگهداری از کلکسیون خودرو

در این ویدیو کلکسیونر معروف جهان خودرو به هزینه نگهداری بسیار بالای مدل های موجود در گاراژ تر و تمیزش پرداخته است. به گفته مانی خوشبین تعویض روغن هر دستگاه از محصولات مکلارن به طور میانگین سالانه 1500 دلار هزینه در پی دارد. تعویض روغن و شستشوی محفظه موتور پورشه کاررا GT نیز همین قدر آب می خورد.

هزینه نگهداری از کلکسیون خودرو

هر کدام از پنج دستگاه مرسدس SLR مکلارن، حداقل به 7 هزار دلار هزینه برای سرویس سالانه نیاز دارند. به عبارت دیگر آقای خوشبین هر سال 35 هزار دلار را فقط برای نگهداری از این پنج خودرو صرف می کند. شرکت پاگانی هم برای سرویس سالانه هوایرا 8 هزار دلار از این کلکسیونر ساکن آمریکا دریافت می کند.

اگر فکر می کنید این هزینه ها زیاد هستند، دست نگه دارید، چرا که هنوز نوبت بوگاتی ها نرسیده است! مانی خوشبین می گوید که خودروساز فرانسوی تنها برای تعویض روغن تعرفه ای 22 هزار دلاری تعیین کرده؛ این رقم با در نظر گرفتن هزینه 38 هزار دلاری برای ست تایرها که باید هر چهار سال یک بار حتما عوض شوند، سر به فلک می گذارد! با احتساب مبلغ میانگین ده هزار دلار برای تایرها در هر سال، باید گفت هر یک از محصولات بوگاتی سالانه چیزی در حدود 32 هزار دلار هزینه به مالک تحمیل می کند.

هزینه نگهداری از کلکسیون خودرو
بوگاتی شیرون نسخه هرمس متعلق به مانی خوشبین

مواردی که برشمردیم، صرفا مربوط به سرویس های دوره ای بودند. در صورت انضمام مبلغ 750 دلاری که هر هفته برای تمیز کردن گاراژ و مدل های موجود پرداخت می شود، 39 هزار دلار دیگر به هزینه نگهداری سالانه اضافه می گردد.

آقای خوشبین به هزینه 100 هزار دلاری بیمه خودروها و هزینه 180 هزار دلاری که برای امنیت و حفظ گاراژ در شرایط ایده آل صرف می کند، نیز اشاره کرده است. به طور کلی وی با محاسبه تقریبی همه هزینه ها، به این نتیجه می رسد که سالانه حدود 441 هزار دلار را صرف نگهداری از کلکسیون کم نظیر خود می کند. برای درک بهتر این رقم بد نیست بدانید با بودجه ای مشابه می توان دو دستگاه لامبورگینی اوروس خریداری کرد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ashkan.G
    Ashkan.G | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    این همه مطلب مفید یا علمی خوندی دقیقا چه کار مفیدی برای خودتو خانوادت انجام دادی ؟!!
    جالب وقت داری میای یه همچین کامنتی میزاری
    پیشنهاد میکنم برای هر مطلبی یه قسمت برای امتیاز دادن سریع در نظر بگیرید تا وقت امثال ایشون هدر نره

  • سعید علیپور
    سعید علیپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    با سلام، امین عزیز برای بنده هزینه های گزافی که نگهداری از یک کلکسیون خودرو در پی داره، جالب بود. درسته که این مطلب بار علمی نداره، ولی میتونه برای طیفی از مخاطبین جذابیت داشته باشه

مطالب پیشنهادی