ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
تکنولوژی

چرا اینستاگرام اپ مخصوص آیپد ندارد؟

اخیرا کاربری از مدیرعامل اینستاگرام پرسیده چرا با وجود این که دو ماه هم از سال ۲۰۲۰ می‌گذرد، هنوز برنامه اختصاصی برای آیپد توسعه داده نشده است. سوال این کاربر ذهن بسیاری دیگر را هم ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اخیرا کاربری از مدیرعامل اینستاگرام پرسیده چرا با وجود این که دو ماه هم از سال ۲۰۲۰ می‌گذرد، هنوز برنامه اختصاصی برای آیپد توسعه داده نشده است. سوال این کاربر ذهن بسیاری دیگر را هم مشغول کرده بود، ولی اکنون می‌دانیم علت چیست: اولویت‌ها.

آدام موسری (Adam Mosseri) مدیرعامل اینستاگرام در پاسخ به کاربر کنجکاو می‌گوید، این کمپانی از منابع لازم برای توسعه آپ آیفون و آیپد به صورت همزمان برخوردار نیست و به همین دلیل است که تاکنون تنها برنامه آیفون توسعه داده شده است. او می‌گوید اینستاگرام آیفون آن قدر کار می‌برد و آن قدر سودده است که اصلا نمی توان وقتی برای توسعه اپ مخصوص آیپد گذاشت.

موسری می‌گوید:

ما خودمان نیز دوست داریم اپلیکیشن مخصوص آیپد را توسعه دهیم، اما ما توسعه‌دهندگانی محدود با حجم کار بالا داریم. در نتیجه برنامه آیپد هنوز به یک اولویت تبدیل نشده است.

اینستاگرام

این اولین بار است که کمپانی اینستاگرام از سختی‌های توسعه اپ آیپد می‌گوید. ماه پیش هم از این کمپانی پرسیده شد چرا اضافه کردن پیام‌های خصوصی به اینستاگرام تحت وب، اولویت مهم‌تری نسبت به توسعه اپ آیپد می‌شود؟ پاسخ این کمپانی به این سوال این گونه بود:

پیام‌های خصوصی باعث می‌شود افراد با نزدیکانشان در تماس باشند.

البته پیش از این نیز اپ‌های شخص ثالثی برای آوردن تجربه اینستاگرام به آیپد وجود داشتند ولی این کمپانی با تغییر در API های خود، این برنامه‌ها را به کل از چرخه خارج کرد. اکنون تنها راه‌های تجربه اینستاگرام در آیپد این است که از برنامه آیفون استفاده کنید که البته با مقیاس درستی رندر نمی‌شود. راه‌حل دوم این است که از نسخه تحت وب استفاده کنید و از آن جایی که می‌توان به سادگی آن را به هوم اسکرین اضافه کرد، می توان به نوعی آن را به عنوان برنامه اختصاصی پذیرفت. البته که نسخه تحت وب هیچ‌گاه جای برنامه اصلی را نمی‌گیرد ولی حداقل تا زمانی که فیسبوک با آن عظمت، بتواند چند نفر را برای توسعه اپ آیپد استخدام کند، کارتان را راه می‌اندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    حالا هی از محصولات اپل حمایت کنید. مگه هردوتاشون iOS نیستند؟ پس باید روی هردو کار کنه. مشکلی که کاربران اندروید 99 درصد مواقع گرفتارش نیستند!

    • ح.کامکار
      ح.کامکار | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

      رو آیپد هم کار میکنه، اما برای صفحات بزرگ بهینه نیست. مشکلی که کاربران اندروید اصلا بهش اهمیت نمیدن

مطالب پیشنهادی