ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی خبری داد: رفع مشکلات فنی رمز دوم پویا در بانک‌ها در دستور کار است

رمز پویا که در بهمن ماه به تدریج در بانک‌ها اجرایی شده همچنان با مشکلات ریز و درشتی همراه است و برخی کاربران نتوانسته‌اند علی رغم تمهیدات دیده شده، از رمز پویای خود به درستی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

رمز پویا که در بهمن ماه به تدریج در بانک‌ها اجرایی شده همچنان با مشکلات ریز و درشتی همراه است و برخی کاربران نتوانسته‌اند علی رغم تمهیدات دیده شده، از رمز پویای خود به درستی استفاده کنند. در همین راستا بانک مرکزی اعلام کرده که تمام تلاش خود را برای شناسایی و رفع موانع اجرایی این طرح به کار گرفته و از شهروندان خواسته تا در بهبود این طرح کمک کنند.

اخیرا شکایات متعددی از سوی کاربران در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه تراکنش‌های زیر صد هزار تومان آنها مستلزم استفاده از رمز پویا در برخی بانک‌ها است و یا عده‌ای دیگر می‌گویند که پیامک دریافتی رمز یکبار مصرف آنها، کار نمی‌کند و رمز نادرستی به آنها داده می‌شود. جدا از این مشکلات، عده‌ای از کاربران نیز با وجود انجام کارهای بانکی لازم، همچنان در برخی درگاه‌های بانکی مشکل دریافت رمز یکبار مصرف (پویا) را دارند.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده که مرحله دوم اجرای طرح رمز پویا مبنی بر حذف رمز دوم ثابت، همزمان با اعمال معافیت برای تراکنش‌ها با مجموع مبالغ تا سقف یک میلیون ریال بصورت روزانه، از روز ۸ تا ۲۳ بهمن‌ماه بصورت تدریجی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری، با نظارت و اهتمام بانک مرکزی اجرا شده است. اما باید گفت با الزامی‌شدن استفاده از رمز پویا برای تراکنش‌های بالای ١٠٠ هزار تومان، همزمان با اجرای طرح در بانک‌های کشور، افت در  تراکنش‌های اینترنتی دیده شد.

در بیانیه بانک مرکزی آمده که ضمن بررسی دقیق وضعیت شبکه پرداخت و بانکی کشور، طی هماهنگی با بانک‌ها، اقدامات اصلاحی را برای رفع کاستی‌های موجود در برخی بانک‌ها آغاز شده است. بانک مرکزی وعده داده طی روز‌های آتی نیز با پیگیری و توجه بیشتر شاهد بهبود شرایط در این زمینه خواهیم بود.

در بیانیه اخیر بانک مرکزی اعلام شده که مرکز تماس رمز پویا (کاشف) با شماره ۹۱۰۰۹۹۶۰ آماده دریافت انتقاد، شکایت یا پیشنهاد از سوی مردم است.

بیشتر بخوانید:

آموزش نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف (رمز پویا) از همه بانک‌ها

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    دوتا مشکل بزرگ هست، اولا اگه یادتون باشه گرفتن رمز دوم ثابت خیلی کار راحتی بود، فقط باید میرفتی خود پرداز بانک خودت ولی رمز دوم پویا خیلی دردسر داره.
    دوما اینکه حتما باید سیم کارت به اسم خودت باشه. عزیزمن، من خودم موقع بازکردن حساب، این شماره موبایل رو دادم، پیامک بانک به همین شماره میاد، پس مطمئنه دیگه

  • aminaj
    aminaj | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    معمولا رفع مشکلات قبل از اجبار به فعالیته

    • noisymind
      noisymind | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

      به نکته خیلی ریز و البته بدیهی اشاره کردی!
      #کارت سوخت

مطالب پیشنهادی