ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زد فلیپ
تکنولوژی

تست مقاومت ناامید کننده گلکسی زد فلیپ [تماشا کنید]

زمانی که سامسونگ گلکسی زد فلیپ را معرفی کرد، اعلام کرد نمایشگر این گوشی از پلاستیک استفاده نمی‌کند و به جای آن یک شیشه بسیار نازک دارد. کمپانی کره‌ای گفته بود این نمایشگر مشکلات پلاستیک ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

زمانی که سامسونگ گلکسی زد فلیپ را معرفی کرد، اعلام کرد نمایشگر این گوشی از پلاستیک استفاده نمی‌کند و به جای آن یک شیشه بسیار نازک دارد. کمپانی کره‌ای گفته بود این نمایشگر مشکلات پلاستیک به کار رفته در گلکسی فولد و موتورولا ریزر را نداشته و بسیار مقاوم‌تر است. بسیاری از علاقه‌مندان از این قضیه به وجد آمده و امیدوار بودند پایان نمایشگر‌های فاجعه‌بار تاشو را شاهد باشند؛ اما این گونه نیست و به نظر می‌رسد سامسونگ وعده‌ای توخالی داده باشد.

زک نلسون یکی از یوتیوبرهای معروف است که مقاومت گوشی‌ها را با شکنجه کردن شدید آن‌ها می‌سنجد. او به تازگی ویدیویی از گلکسی زد فلیپ منتشر کرده که پیشنهاد می‌کنیم خودتان ابتدا آن را ببینید:

او برای تست مقاومت نمایشگر از درجه سختی موس (Mohs Scale) استفاده می‌کند. درجه سختی مواد در این مقیاس از یک تا ۱۰ در نظر گرفته می‌شود که یک مربوط به تالک یا نرم‌ترین ماده و ۱۰ مربوط به الماس یا سخت‌ترین ماده می‌شود. به کمک این درجه سختی، می‌توان تعیین کرد که کدام ماده روی دیگری خط و خش می‌اندازد.

شیشه محافظت‌کننده از نمایشگر گوشی‌های غیر تاشو، معمولا از درجه سختی ۷ به بعد (کوارتز) خط می‌افتند. پلاستیک به کار رفته در گوشی‌های تاشو نظیر موتورولا ریزر و گلکسی فولد اما از درجه سختی ۲ به بعد خط و خش دائمی می‌افتند. با توجه به تبلیغات و مانور ویژه‌ای که سامسونگ برای شیشه بسیار نازک گلکسی زد فلیپ انجام داده بود، انتظار داشتیم که مقاومت آن، نه در حد و اندازه‌های گوشی‌های معمولی ولی حداقل بیشتر از نمایشگرهای پلاستیکی باشد.

گلکسی زد فلیپ

زک نلسون اما با تست خود مشخص کرد که شیشه بسیار نازک دقیقا اندازه نمایشگرهای پلاستیکی مقاومت دارد و در سختی ۲ به راحتی خط می‌افتد.در نتیجه به نظر می‌رسد سامسونگ چندان هم نباید به تکنولوژی شیشه خود می‌بالید. از طرفی برخی از گمانه‌زنی‌ها می‌گویند کمپانی کره‌ای از پلیمر پلاستیک و شیشه استفاده می‌کند. خود این کمپانی می‌گویند گلکسی زد فلیپ از پوشش پلاستیکی برای محافظت از نمایشگر اصلی استفاده می‌کند و در اصل چیزی که خط می‌افتد این پوشش محافظ پلاستیکی است و نه خود نمایشگر اصلی سوپر امولد.

گلکسی زد فلیپ

در هر صورت یکی از نقاط قوت گلکسی زد فلیپ ایده استفاده از نمایشگر بسیار نازک به جای پلاستیک بود که بسیاری از علاقه‌مندان، من جمله نگارنده متن را به آینده گوشی‌های تاشو امیدوار کرده بود، اما این گونه که به نظر می‌رسد سامسونگ به عنوان پرچمدار این صنعت هنوز نتوانسته راه‌حلی برای این فرم فاکتور جذاب پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    این لینکی از آپارات گذاشتید، مربوط به گوشی موتورولا هست. مال سامسونگ لینک ش NqTWc هست.

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

      حق با شماست دوست عزیز. اصلاح شد. ممنون.

مطالب پیشنهادی