ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناظمی: کاهش کیفیت اینترنت ناشی از حمله سایبری گسترده به زیرساخت کشور است

از روز گذشته اختلال‌های بیشتری در دسترسی کاربران به اینترنت در داخل ایران مشاهده و گزارش شده است. «امیر ناظمی»، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات، تایید کرد که اختلال‌های اخیر ناشی از حمله ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۰

از روز گذشته اختلال‌های بیشتری در دسترسی کاربران به اینترنت در داخل ایران مشاهده و گزارش شده است. «امیر ناظمی»، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات، تایید کرد که اختلال‌های اخیر ناشی از حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور هستند و حاکمیت نقشی در کاهش کیفیت اینترنت نداشته است.

این روزها از گوشه و کنار، اخباری مبنی‌ بر حملات هکری و حمله به زیرساخت‌های کشور شنیده می‌شود و هفته گذشته نیز گسترده‌ترین حمله تجربه‌شده در تاریخ ایران علیه زیرساخت‌های کشور اجرا شد که به گفته مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، پیش از این نظیر نداشته است. هنگام بروز این اختلالات وب‌سایت نت‌بلاکس، که ترافیک اینترنت سراسر جهان را رصد می‌کند، در توییتی از افت ۷۵‌درصدی ارتباط اینترنتی در ایران خبر داد.

از روز گذشته تا کنون نیز گزارش‌های مختلفی از اختلال در دسترسی کاربران به اینترنت مشاهده شده است. حال رییس سازمان فناوری کشور در گفتگوی خود با ایسنا اعلام کرده که این حملات سازمان یافته بسیار گسترده است و از خارج کشور به زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد: «این حملات در این سطحی که الان وجود دارد، هیچ‌وقت نبوده و پیک حملات نسبت به کل حملات در تاریخ گذشته ایران، از هفته پیش دو برابر شده است.»

وی با بیان این‌که شرکت ارتباطات زیرساخت کشور این موضوع را کنترل می‌کند که حملات از بیرون به داخل کشور وارد نشود، افزود:

«مقابله با این حملات DDoS با استفاده از یک سپر محافظ است که ما زیرساخت‌های داخل را در برابر حملات بیرون محافظت کنیم، البته این بدان معنا نیست که همه حملات از خارج کشور است، بلکه از داخل هم حملاتی داریم. از طرفی بعضی دیتاسنترهای ما تاکنون با چنین حملاتی مواجه نبوده‌اند و آمادگی لازم را هم نداشتند که بخواهند با این حملات برخورد کنند.»

به زبان ساده، حمله DDoS زمانی رخ می‌دهد که چندین سیستم به‌طور هم‌زمان با ارسال بسته‌های بسیار زائد، به پهنای باند یا منابع سیستم مورد هدف، حمله کنند. پس از این حمله سیستم مورد هدف، قادر به ارائه سرویس نرمال خود نخواهد بود. در حقیقت هدف از این حمله از کار انداختن سرورها با ارسال بسته‌های بیشماری بوده است

رییس سازمان فناوری درباره تاثیر این حملات اینترنتی بر زیرساخت‌ها نیز گفت: «کیفیتی که مردم دریافت می‌کنند، تحت تاثیر قرار گرفته است. ما نگرانیم با حمله کاری کنند که کیفیت اینترنت کاهش یابد و از این طریق نارضایتی ایجاد شده و یا این نگرانی ایجاد شود که خود حاکمیت کیفیت اینترنت را پایین می‌آورد.»

ناظمی باور دارد در این شرایط با کاهش کیفیت اینترنت، کافی است این شایعه هم ایجاد شود که دولت اینترنت را قطع کرده که متاسفانه پذیرفتنش هم برای مردم راحت است. او ضمن ابراز نگرانی از احتمال پیش آمد این موضوع تاکید می‌کند که دولت تمام سعی خود را در دفع این حملات به کار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

    آی قربون دهنت، حالا بگو چرا از امنیت سایبری سر درنمیارید میخواهید ماهواره بفرستید فضا؟ چرا تو جنوب کشور هموطنامون خونه ندارند تو کشور غریبه دارید خونه سازی می‌کنید؟ و...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی