ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پنجمین پرتاب موفق استارلینک؛ بوستر راکت فالکون به دریا سقوط کرد

شرکت اسپیس ایکس به طور موفقیت آمیز محموله دیگری از ماهواره های استارلینک را در مدار زمین قرار داد. البته در این مأموریت برای اولین بار در چهار سال گذشته بوستر راکت فالکون 9 نتوانست ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۹

شرکت اسپیس ایکس به طور موفقیت آمیز محموله دیگری از ماهواره های استارلینک را در مدار زمین قرار داد. البته در این مأموریت برای اولین بار در چهار سال گذشته بوستر راکت فالکون 9 نتوانست در پلتفرم شناور روی دریا فرود بیاید.

صبح روز گذشته ساعت 10:05 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، اسپیس ایکس پنجمین گروه از ماهواره های استارلینک را به کمک راکت فالکون 9 به فضا پرتاب کرد اما متأسفانه نتوانست بوستر این راکت را مهار کند.

بوستر راکت فالکون 9 قرار بود حدوداً هشت دقیقه و بیست و چهار ثانیه پس از پرتاب روی کشتی این شرکت با نام Of Course I Still Love You فرود بیاید، ولی با گذر از کنار این کشتی در آب سقوط کرد.

اسپیس ایکس سابقه خوبی در مهار موفقیت آمیز بوستر راکت هایش دارد، ولی در گذشته چند بوستر را نیز از دست داده است. سال 2018 هسته بوستر راکت فالکون هوی (Falcon Heavy) مستقیم به دریا سقوط کرد.

آوریل سال 2019 این شرکت موفق شد سه بوستر راکت فالکون هوی را مهار کند، ولی هسته بوستر که روی کشتی Of Course I Still Love You فرود آمده بود، حین بازگشت به مقر این شرکت به دریا افتاد. ژوئن همان سال نیز دو قسمت از بوسترها به طور موفقیت آمیز در دماغه کیپ کاناورال فرود آمدند، اما هسته مرکزی بوستر در چند متری کشتی به درون دریا سقوط کرد.

بوستر راکت فالکون 9 پس از رها کردن ماهواره های استارلینک به درون آب افتاد

بوستری که پنجمین محموله ماهواره های استارلینک را به فضا حمل کرد، رکورد سریع ترین استفاده مجدد را شکست. این بوستر حدوداً 60 روز قبل و در تاریخ 16 دسامبر سال گذشته به فضا پرتاب شده بود. رکورد قبلی این شرکت برای استفاده مجدد از بوستر Block 4 راکت فالکون 9 به 72 روز قبل باز می گردد.

اسپیس ایکس قصد دارد در آینده و با ارسال ماهواره های بیشتر به فضا، مدت زمان استفاده مجدد از بوستر راکت هایش را بیش از پیش کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی