ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویروس کرونا تولید لپتاپ را به شدت کاهش می‌دهد

بخش عمده ای از لپتاپ ها در چین تولید می شوند اما شیوع ویروس کرونا در این کشور این صنعت را به شدت تحت تاثیر قرار داده و احتمالا طی سه ماهه جاری عرضه لپتاپ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

بخش عمده ای از لپتاپ ها در چین تولید می شوند اما شیوع ویروس کرونا در این کشور این صنعت را به شدت تحت تاثیر قرار داده و احتمالا طی سه ماهه جاری عرضه لپتاپ بین ۲۹ تا ۳۶ درصد افت خواهد کرد.

Quanta که سهم عمده ای از تولید مک بوک پرو و مک بوک ایر را در اختیار دارد، به خاطر محدودیت هایی که دولت چین پس از شیوع ویروس کرونا اعمال کرده بخشی از فرایند مونتاژ را به تایوان منتقل کرده اما مشکل اینجاست که به زودی موجودی قطعات ساخت چین به پایان می رسد.بنابراین اگر دولت پکن مجوز بازگشایی کارخانه های تولید قطعه را صادر نکند، بازار لپتاپ به شدت با کمبود موجودی مواجه خواهد شد.

از آنجا که حدود ۹۰ درصد از کل نوت بوک های دنیا در چین تولید می شود، هر نوع چالشی در این بازار روی کل دنیا تاثیر خواهد گذاشت. بر اساس برآوردهای Digitimes Research عرضه جهانی این محصولات در سه ماهه اول ۲۰۱۹ شاهد افت ۲۹ تا ۳۶ درصدی خواهد بود که به مراتب از پیش بینی های اولیه که در حدود ۱۷ درصد بود، شدیدتر است.

عرضه لپتاپ

تاثیر منفی ویروس کرونا بر صنعت فناوری تنها به لپتاپ محدود نمی شود و موبایل هم از آن در امان نمانده است. برای مثال فاکسکان به عنوان اصلی ترین تولید کننده آیفون پس از مدت ها تعطیلی اخیرا چراغ سبز را برای بازگشایی دو کارخانه خود در چین که به خاطر ویروس کرونا تعطیل شده بودند، از مقامات دریافت کرد و تنها با ۱۰ درصد از نیروی کار خود تولید آیفون را از سر گرفته است.

 

تماشا کنید: حمل ریکشای هندی با ربات بوستون داینامیکس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی