ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه اروپا
تکنولوژی

اتحادیه اروپا: فیسبوک برای ما تعیین تکلیف نکند

اروپا به فیسبوک اجازه نخواهد داد نحوه قانونمندسازی شبکه های اجتماعی را به این اتحادیه دیکته کند. فیسبوک در روزهای اخیر با انتشار گزارشی با عنوان «ترسیم مسیر پیش رو: قوانین محتوای آنلاین» از کشورها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اروپا به فیسبوک اجازه نخواهد داد نحوه قانونمندسازی شبکه های اجتماعی را به این اتحادیه دیکته کند.

فیسبوک در روزهای اخیر با انتشار گزارشی با عنوان «ترسیم مسیر پیش رو: قوانین محتوای آنلاین» از کشورها خواسته به جای «قوانین مداخله آمیز» دستورالعمل های ساده تری را برای این شبکه اجتماعی در نظیر بگیرند که در آن کمپانی به صورت دوره ای گزارش هایی را در مورد محتوا منتشر کرده و فرصت آزمایش فناوری های جدید برای نظارت بر محتوا را داشته باشد.

«تیری برتون»، کمیسیونر صنعت اتحادیه اروپا اما با رد این پیشنهادات آنها را ناکافی خواند. به گفته وی فیسبوک در این راهنما به میزان تسلطش بر بازار و مسئولیت هایی که دارد اشاره نکرده است. برتون مدیرعامل سابق کمپانی مخابراتی Orange و وزیر دارایی فرانسه بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ در اینباره گفت:

وظیفه ما نیست که خود را با این شرکت هماهنگ کنیم بلکه آنها باید با قوانین ما منطبق شوند.

این اظهار نظر صریح پس از ملاقات کوتاه وی با مارک زاکربرگ و در آستانه معرفی قوانینی مطرح شده که قرار است غول های فناوری آمریکایی و شرکت های تحت حمایت پکن را مهار کنند. جالب اینجاست که زاکربرگ گفتگوهای خود با برتون را مطلوب و گسترده خوانده بود.

اتحادیه اروپا
زاکربرگ در کنار ورا جوروا

زاکربرگ پیش از این هم خواستار نظارت بر شبکه های اجتماعی شده بود. از نظر وی پلتفرم هایی نظیر فیسبوک نباید مثل نشریات عادی مسئولیت کامل محتوای منتشر شده را بر عهده داشته باشند اما در عین حال باید نظارت هایی روی آنها اعمال شود. با تمام این تفاسیر اروپایی ها چندان به پیروی از این پیشنهادات مایل نیستند. «ورا جوروا»، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در امور دادگستری هم خواستار مسئولیت پذیری بیشتر از سوی کمپانی آمریکایی شد:

فیسبوک نمی تواند از زیر بار همه مسئولیت ها شانه خالی کند. فیسبوک و مارک زاکربرگ باید از خود بپرسند به عنوان یک شرکت می خواهند چه ماهیتی داشته و چه ارزش هایی را ترویج کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی