ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام اسنپدراگون X60 را معرفی کرد؛ اولین مودم 5G با فناوری 5 نانومتری

کوالکام از نسل سوم مودم 5G خود با نام اسنپدراگون X60 رونمایی کرد. به گفته کوالکام این محصول اولین مودم 5G با فناوری 5 نانومتری بوده و برای نخستین بار تجمیع فرکانس شبکه زیر 6 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۴

کوالکام از نسل سوم مودم 5G خود با نام اسنپدراگون X60 رونمایی کرد. به گفته کوالکام این محصول اولین مودم 5G با فناوری 5 نانومتری بوده و برای نخستین بار تجمیع فرکانس شبکه زیر 6 گیگاهرتزی و امواج میلیمتری (mmwave) را فراهم می کند.

کوالکام می گوید اسنپدراگون X60 حداکثر سرعت اینترنت 5G را در طیف کنونی افزایش داده و اپراتورها می توانند به کمک آن ظرفیت و پوشش شبکه را افزایش دهند.

اسنپدراگون X60

اسنپدراگون X60 نهایت سرعت دانلود 7.5 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 3 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان آورده و به گفته سازنده امکان دو برابر کردن نرخ دیتا در شبکه های زیر 6 گیگاهرتزی در حالت مستقل (SA) وجود دارد. مودم های نسل قبلی X50 و X55 به ترتیب حداکثر سرعت دانلود 5 و 7 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کردند.

مصرف انرژی و ابعاد مودم X60 به لطف بهره مندی از فناوری 5 نانومتری کاهش پیدا کرده است. این محصول از نسل سوم ماژول آنتن میلیمتری QTM535 برخوردار بوده که نسبت به نسل قبل ابعاد کوچکتری دارد. این مورد سبب شده تا مودم فضای کمتری را در گوشی اشغال کند. علاوه بر این عملکرد آنتن در طیف میلیمتری بهبود پیدا کرده است.

آنتن QTM535 با باندهای بین المللی سازگار بوده و کاربر می تواند در سایر نقاط دنیا از اینترنت 5G بهره مند شود. این آنتن از تجمیع شبکه های میلیمتری زیر 5 گیگاهرتزی و همچنین تجمیع شبکه های زیر 6 گیگاهرتری در باندهای TDD و FDD پشتیبانی می کند.

کوالکام در کنار رونمایی از مودم اسنپدراگون X60، از فیلتر رادیو فراکنس جدید خود با نام ultraSAW RF نیز رونمایی کرد. به گفته این شرکت فیلتر جدید جداسازی سیگنال های رادیویی را بهتر انجام داده و مسیرهای RF کم مصرف را در محصولات 4G و 5G به ارمغان می آورد. از مزایای فیلتر جدید می توان به کاهش مصرف باتری و بهبود اتصال اشاره کرد.

اسنپدراگون X60 و آنتن QTM535 در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد و گوشی های مجهز به آن اوایل سال آینده میلادی روانه بازار می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی