ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زد فلیپ
تکنولوژی

سامسونگ شیشه نمایشگر فوق نازک گلکسی زد را به شرکت‌های دیگر می‌فروشد

سامسونگ دیسپلی با ارائه جزییات بیشتر در مورد شیشه نمایشگر فوق نازک بکار رفته در گلکسی زد فلیپ، از تجاری سازی و امکان فروش آن به شرکت های دیگر خبر داد. نمایشگر گوشی تاشوی گلکسی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

سامسونگ دیسپلی با ارائه جزییات بیشتر در مورد شیشه نمایشگر فوق نازک بکار رفته در گلکسی زد فلیپ، از تجاری سازی و امکان فروش آن به شرکت های دیگر خبر داد.

نمایشگر گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ به شیشه محافظ و انعطاف پذیری با ضخامت ۳۰ میکرومتر مجهز شده است. تولید این شیشه فوق نازک (UTG) حاصل همکاری واحد نمایشگر سامسونگ و کمپانی Dowoo Insys است که بخش محدودی از مالکیت آن در اختیار غول کره ای قرار دارد.

به گفته سازنده پوشش UTG نسبت به لایه های پلاستیکی بادوام تر بوده و مقاومت بالاتری نسبت به خط و خش دارد. سامسونگ همچنین تاکید کرده این پوشش «مقاوم اما نرم» تاب مقاومت در برابر ۲۰۰ هزار بار خم شدن را دارد.

با این وجود در ویدیوهای کالبدشکافی گلکسی زد فلیپ مشخص شده که روی خود UTG هم لایه پلاستیکی نازکی قرار دارد که در صورت کنده شدن باعث شکستن شیشه UTG و از کار افتادن نمایشگر می شود.بنابراین به نظر می رسد پوشش فوق نازک و نمایشگر تا حد زیادی یکپارچه می شوند در حالی که برداشتن محافظ صفحه های معمولی آسیبی به گوشی نمی رساند.

برداشتن لایه پلاستیکی روی شیشه UTG نمایشگر را از کار می‌اندازد

کمپانی کره ای در نخستین گام از عرضه انبوه شیشه فوق نازک خود، نشان تجاری آنرا در ۳۸ کشور تحت برند «سامسونگ UTG» ثبت کرده است. تجاری سازی شیشه فوق باریک سامسونگ دیسپلی گام بزرگی در راستای فراگیر شدن گوشی های تاشو است چرا که تولیدکنندگان مرجعی برای تامین شیشه های مورد نیاز دارند.

هرچند پیرامون دوام این محصول هنوز پرسش هایی وجود دارد اما این مشکل هم در آینده و با معرفی نسل های بعدی رفع خواهد شد؛ همان رویه ای که در مورد کورنینگ گوریلا گلس هم شاید آن هم بودیم.

 

تماشا کنید: کالبدشکافی گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MO7
    MO7 | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    شیشه نیست پلاستیکه.. جری تستش کرد یوتیوب و حتی با ناخن صدمه میدید.. سامسونگ خ تاجر خوبیه مث اپل

    • GEEEEK
      GEEEEK | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

      مطابق مکاتبه سامسونگ با جری، اعلام کردن که شیشه زیر لایه پلاستیکیه و علت استفادش ایجاد سطح خیلی صافتری نسبت به سطح فقط پلاستیکه که تو عکس بالا جری داره تستش میکنه و درحال کندنشه .مخصوصا اونجا که با نوک پنس داره شیشه رو میشکنه و میگه تکه های شیشه رفت توی دستم و این انقام سامسونگ از منه و میخنده. فناوری خفنیه ولی خب چون نسل اوله ضعیفه

مطالب پیشنهادی