ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کرونا به ایران رسید؛ تایید دو نمونه مثبت در استان قم توسط وزارت بهداشت

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایش اولیه دو مورد مشکوک به کرونا در استان قم خبر داد. به گفته این وزارتخانه، آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۳

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایش اولیه دو مورد مشکوک به کرونا در استان قم خبر داد. به گفته این وزارتخانه، آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

آنطور که «وبدا» (خبرگزاری رسمی وزارت بهداشت) اطلاع داده، «کیانوش جهانپور» اعلام کرده که ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شده است؛ مواردی که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته‌اند:

«از این افراد مشکوک نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است. مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید»

براساس گزارشی که وزارت بهداشت منتشر کرده، جهانپور در صحبت‌های خود تاکید کرده که در حال حاضر در این شهر تیم‌های مدیریت مستقر شده‌اند:

«تیم های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم مستقر شده‌اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارائه خدمت است و همگی هموطنان بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفولانزا را مد نظر قرار دهند.»

گفتنیست پیش از این نامه‌های متعدی منتسب به وزارت کشور و وزارت بهداشت درباره شیوع ویروس کرونا در ایران پخش شده بود که جملگی آنها تکذیب شده بود ولی باید گفت این بار، اعلام وجود ویروس کرونا توسط گزارش خود سایت وزارت بهداشت صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲ اسفند ۱۳۹۸

    جالبه ویروس کرونا دیروز اومد، دونفر مبتلا شدن، امروز هردو مردن، قبلا میگفتن جمعه فهمیدن اینبار بعد از مردن نصف مردم ایران میفهمن ویروس از همون اول با دوستان چینی وارد شده بود ماهم جک میسازیمو یواش یواش به مردن یهویی اطرافیان و دوستانمون و خودمون عادت‌ میکنیم

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱ اسفند ۱۳۹۸

    نمیشه قم و واسه همیشه قرنطینه کنن؟!!

  • mamadreza
    mamadreza | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    من فقط زیرنویسهای شبکه خبرو دوست دارم، بدون اینکه از مبتلا شدن و مرگ دو نفر تو قم بگن از آمار درمان شده ها تو چین میگن و اینکه تو ۲۵ تا کشور شیوع داشته. من داوطلبانه کرونا می خوام راحت شم

  • mamadreza
    mamadreza | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    من فقط عاشق زیرنویسهای شبکه خبرم، بدون اینکه از مبتلا شدن و مرگ دو نفر تو قم بگن از آمار درمان شده ها تو چین میگن و اینکه تو ۲۵ تا کشور شیوع داشته. من داوطلبانه کرونا می خوام راحت شم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی