ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ولوکوپتر مسیرهای تاکسی هوایی را در جنوب شرقی آسیا آزمایش می‌کند

استارتاپ هوانوردی ولوکوپتر (Volocopter) در همکاری با اپلیکیشن درخواست تاکسی گرب (Grab)، تاکسی هوایی را در جنوب شرقی آسیا آزمایش می کند. این دو شرکت با امضای یادداشت تفاهم به دنبال یافتن مناسب ترین شهرها ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

استارتاپ هوانوردی ولوکوپتر (Volocopter) در همکاری با اپلیکیشن درخواست تاکسی گرب (Grab)، تاکسی هوایی را در جنوب شرقی آسیا آزمایش می کند.

این دو شرکت با امضای یادداشت تفاهم به دنبال یافتن مناسب ترین شهرها و مسیرها برای تاکسی های هوایی، ارزیابی بهترین موارد استفاده برای تاکسی هوایی و همچنین امکان آزمایش پروازهای مشترک در شهرهای جنوب شرقی آسیا هستند.

هواپیمای الکتریکی ولوکوپتر X2

ولوکوپتر به تازگی هواپیمای الکتریکی خود را در یک کنفرانس فناوری در سنگاپور به معرض نمایش گذاشت و از نمونه اولیه پایانه تاکسی هوایی خود به نام «ولوپورت» (VoloPort) رونمایی کرد. این پایانه آینده شهر پرجمعیتی را به تصویر می کشد که در آن هواپیماهای عمودپرواز (VTOL) الکتریکی از پشت بام منازل به هوا بلند می شوند.

«ولوکوپتر 2X» هواپیمای الکتریکی کوچک و تخم مرغ شکل استارتاپ مورد بحث است که 18 روتور دارد. این هواپیما در واقع یک تاکسی هوایی بوده و هدف از تولید آن حمل تنها یک سرنشین در شهرهای پرجمعیت و پرازدحام و در زمان بسته شدن خیابان هاست.

شرکت ولوکوپتر قصد دارد به جای حمل تعداد زیادی سرنشین و تبدیل شدن به فرودگاه، روی سفرهای نقطه به نقطه محلی تمرکز کند. این شرکت سفرهای تجاری را از سال 2022 آغاز کرده و مسافران را از یک پایانه ولوپورت به پایانه دیگر حمل خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد تا سال 2035 ده ها پایانه ولوپورت با گنجایش حمل روزانه 10 هزار مسافر را در سرتاسر سنگاپور احداث کند. هدف نهایی، فرود هواپیمای X2 بدون نیاز به تجهیزات مخصوص در پارکینگ هاست تا مسافر به مقاصدی همچون سینما حمل شود.

همکاری ولوکوپتر با گرب نشان می دهد که این استارتاپ آلمانی به منطقه آسیای شرقی به عنوان سکوی پرتاب تاکسی های هوایی نگاه می کند. شرکت گرب که مقر اصلی آن در کشور سنگاپور واقع شده در کشورهای مالزی، اندونزی، فیلیپین، ویتنام، تایلند، میانمار، کامبوج و ژاپن فعالیت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی