ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپ از اهمیت امتیازدهی مسافران به رانندگان در سفرها می‌گوید

سامانه اسنپ اعلام کرده که بیش از نیمی از سفرهای انجام شده در این سامانه فاقد امتیازدهی مشتریان هستند و با ذکر این نکته که مشارکت هر چه بیشتر کاربران در این سرویس امتیازدهی می‌تواند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

سامانه اسنپ اعلام کرده که بیش از نیمی از سفرهای انجام شده در این سامانه فاقد امتیازدهی مشتریان هستند و با ذکر این نکته که مشارکت هر چه بیشتر کاربران در این سرویس امتیازدهی می‌تواند به بهبود خدمات سفرها کمک کند تاکید کرده که این امتیازها راهنمای تیم پشتیبانی مسافرین خواهند بود.

ایده اولیه امتیازدهی به سفر در سرویس‌های حمل‌ونقل اینترنتی به منظور افزایش کیفیت سفر و رضایت مسافران ایجاد شد. روند امتیازدهی مسافران و اعطای ستاره (از یک تا پنج ستاره) به کیفیت هر سفر و انتخاب نقاط قوت و ضعف سفر، به کارشناسان پشتیبانی کمک می‌کند تا سفرها را بهتر ارزیابی کنند. کارشناسان مرکز تماس و پشتیبانی در این سامانه‌های حمل و نقل اینترنتی می‌توانند با تمرکز روی نقاط مثبت و منفی که کاربران به آنها اشاره می‌کنند، کیفیت سفرهای آتی را بهبود ببخشند اما آنطور که اسنپ گزارش می‌دهد، کاربران آنچنان که باید به این روند امیاز دهی توجه نشان نمی‌دهند و آن را آنطور که باید، پراهمیت نمی‌بینند.

برعکس آنچه که در ایران جریان دارد، موضوع امتیاز دهی به سفرها در بین سرویس‌های حمل و نقل آنلاین جهانی در بین کاربران آنها بسیار پر اهمیت است. همینطور باید گفت سیستم امتیازدهی سفر در اغلب سرویس‌های دنیا مانند اوبر و لیفت دوطرفه است و راننده‌ها هم به همین منوال به رفتار مسافر خود امتیاز می‌دهند، اما با توجه به این‌که اساسا مسئولیت هر سفری در نهایت به عهده راننده است، امتیازدهی مسافر اهمیت بیشتری دارد.

آن‌طور که به تازگی‌ گاردین در یکی از شماره‌های اخیر خود می‌نویسد، امتیازدهی کاربران، یکی از مهم‌ترین شیوه‌های ارزیابی نحوه خدمت‌رسانی هر کسب‌وکاری حضور فعال مشتریان در نظرسنجی‌هاست. این یک روش معمول در سراسر دنیاست که برندهای بزرگ و شناخته شده از آن استفاده می‌کنند. نظرسنجی درباره کیفیت خدمت‌رسانی معمولا به روش‌های مختلفی از جمله پیامکی، تلفنی، پرسش‌نامه‌ای و غیره انجام می‌شود. نتیجه مطالعات نشان می‌دهد هر چقدر مشتریان یک کسب‌وکار بیشتر در سیستم نظرسنجی مشارکت داشته باشند، کیفیت خدمت‌رسانی بهتر و کارآمدتر است.

اما وضعیت در ایران چطور است؟ آن‌طور که تیم کنترل کیفی اسنپ می‌گوید، در حال حاضر به ۴۳ درصد سفرهای این سامانه امتیاز داده می‌شود و از این میزان برای حدود ۲درصد سفرها بازخورد منفی ثبت می‌شود. با توجه به این‌که روزانه چیزی حدود ۲میلیون سفر با اسنپ در سراسر ایران انجام می‌شود، این میزان مشارکت کم به نظر می‌رسد.

آن‌طور که آمار رسیده از تیم کنترل کیفی اسنپ نشان می‌دهد، مسافرانی که در قشم از سرویس اسنپ استفاده می‌کنند، بیشتر از ساکنان شهرهای دیگر به سفرهای‌شان امتیاز می‌دهند و بازخوردهای مثبت و منفی‌شان را ثبت می‌کنند. بعد از ساکنان قشم، مشتریان شهرهای یاسوج، ارومیه و اصفهان بیشترین مشارکت را در سیستم امتیازدهی بعد از سفر اسنپ دارند و درست در نقطه مقابل این‌ها مسافران اسنپ در شهرهای بوشهر، کرمان و اراک به ترتیب کمتر از مشتریان دیگر شهرها به سفرهای خود امتیاز می‌دهند و بازخوردهای‌شان را ثبت می‌کنند. این اما کمترین کاری است که مصرف‌کنندگان یک خدمت می‌توانند در حق خودشان انجام دهند؛ این‌که با امتیازدهی و ثبت نظرهای مثبت و منفی خود در مسیر بهبود خدمت‌رسانی امکانی که از آن استفاده می‌کنند مشارکت کنند.

به گفته تیم کنترل کیفی اسنپ، امتیازی که مسافران به سفر خود می‌دهند و نقاط ضعف و قوتی که در بخش بازخورد سفر انتخاب می‌کنند، هر هفته بررسی می‌شود. همچنین تیم پشتیبانی اسنپ، هر نکته‌ای را که مسافران در بخش «نوشتن نظر» می‌نویسند، در عرض ۲۴ساعت پیگیری می‌کنند. در موارد خاص، نتیجه این پیگیری‌ها از طریق پیامک یا تماس تلفنی به مسافر اطلاع داده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Jafary
    Jafary | ۱ اسفند ۱۳۹۸

    متاسفم که چرا تو اینجا کامنت گذاشتم کامنتی که حقیقت بود ولی فکر نمیکردم شما هم جیره خوار اسنپ باشی و بیم داشته باشید از انتشار واقعیت
    ابتدا نشر داده میشه ولی بعد از یکی ذو ساعت حذف میکنید
    خجالت آوره متاسفم برای شما?

  • sina
    sina | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    بسه دیگه دوروز یه بار میگین راننده نو.کر مسافر و با یه نظر دروغ و راست مسافر حتی الکی راننده از نون خوردن میندازیم راننده واسمون ارزشی نداره چی بگه اعتراض کنه یا حق بااون باشه باز مسدود میکنیم خسته نشدین از بس راننده خا.ر کردین جلو مسافر کل ایران مسافرتون باشه ما راننده نباشیم شرکتتون ارزش نداره

  • Jafary
    Jafary | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    چقدر راننده های بی گناه اسنپ انتقاد میکنن از این نحوه امتیاز دهی ناعادلانه
    این امتیاز دهی ظالمانه حق هرگونه سوءاستفاده رو به مسافر میده
    یکسال هست که دارم کارمیکنم و لمس میکنم تو 90 درصد سفرهام
    مثال مسافری داشتم همین تازگیا با 5 دقیقه تاخیر سوار شده از لحظه سوار شدن میگه تند تو مسیر ترافیک وحشتناک هست هر میون بری رو بگی با ویز زدم بعد آدرسشم دقیق نیست موقع پیاده شدن میگه تو مقصری!!!!
    یا دختر خانوم ها از لحظه سوار شدن تا انتهای سفر دارن با دوست پسر شون انواع اقسام صحبت ها رو میکنن شرم هم ندارن
    موردی بود دیگه هر حرکت +18 رو انجام میدادن پسر و دختر
    یا از ابتدا تا انتهای سفر کاملا روسری‌ها که میفته
    ببنید حتی نمیتونیم دفاع کنیم از حرکتهایی دردسر داره برامون جریمه میشیم ماشین میخوابه
    زنگ زدم چندین بار میگن مشکلات این چنینی رو میدونیم ولی سیستم طوری هست که باید مسافر راضی باشه !!!!!
    این افتخار اسنپه افتخار میکنن که مسافرا حق دارن هرکاری بکنن و راننده حتی نتونه از حرکات بیشرمانه انتقاد کنه چون امتیاز منفی میگیره
    دقت کنید تمام راننده ها مشکل دارند اما اسنپ کاملا دیکتاتوری رو به حد اعلا رسونده

  • nexaen
    nexaen | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    آرش پارساپور یا از سرمایه گذارای اسنپه، یا به واسطه ی حمایت سپاه از اسنپ، ازش خبر میزاره، یا قرارداد باهاش بسته و بابت پوشش خبرهاش پول میگیره. خبری از شرکتای دیگه سال به سال گذاشته نمیشه، خبرای لحظه ای اسنپ رو اینجا میزاره. این همون تزریق رسانه ایه که ازش صحبت میشه. انقدر یه شرکت رو bold میکنن که هم رقابت باهاش سخت بشه هم مردم ناخودآگاه برن سمتش، چون خبرهاش و اسمش مدام به گوششون خورده. این وسط به نفع کیه؟ حامیان اون شرکت. حامیان اسنپ کیان؟ سپاه

مطالب پیشنهادی