ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه تمام تراکنش های رمزارز را در دسته پولشویی قرار می دهد

بانک مرکزی روسیه قوانین جدیدی در رابطه با تراکنش های مشکوک منتشر کرد که بر اساس آنها تمام تراکنش های رمزارز در دسته بندی خطر احتمالی پولشویی قرار می گیرند. بانک مرکزی روسیه (CBR) برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰

بانک مرکزی روسیه قوانین جدیدی در رابطه با تراکنش های مشکوک منتشر کرد که بر اساس آنها تمام تراکنش های رمزارز در دسته بندی خطر احتمالی پولشویی قرار می گیرند.

بانک مرکزی روسیه (CBR) برای اولین بار از سال 2012 قانون P-375 را به روز کرد. در قوانین جدید همه نشانه های فعالیت های مشکوک مرتبط با پولشویی فهرست شده اند. این بانک در همکاری با خدمات نظارت مالی فدرال روسیه (Rosfinmonitoring) قوانین را به روز کرده است.

یکی از نمایندگان بانک مرکزی روسیه گفت که قوانین به خاطر اضافه کردن اقدامات غیرعادی و با در نظر گرفتن پیشرفت های بازارهای مالی به روز شده اند.

رییس بانک مرکزی روسیه در گذشته گفته بود که فاکتورهای تهدید کننده احتمالی باید کاهش پیدا کنند. همانند دیگر کشورها، اگر بانک یا ارائه دهنده خدمات مالی برخی تراکنش ها را مشکوک تلقی کند، احتمال معلق کردن حساب بانکی فرد و یا مسدود کردن آن در موارد شدید وجود دارد.

با اینکه فهرست یاد شده ادغام شده و کلی است، ولی قانونگذران بندی کلی به آن اضافه کرده اند که هر گونه فعالیت مرتبط با رمزارز را به عنوان تهدید احتمالی شناسایی می کند. طبق قوانین جدید فعالیت هایی که با پول نقد سر و کار دارند تحت شرایطی، در دسته بندی مشکوک قرار می گیرند. از این موارد می توان به نقد کردن مداوم پولی که از یک نهاد قانونی دریافت شده، اشاره کرد.

بانک مرکزی روسیه قوانین مربوط به رمزارز را به روز کرد

هرگونه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال از جمله خرید و فروش نیز می تواند به عنوان تهدیدی برای پولشویی تلقی شود که در اکثر اوقات سپرده گذاری و دریافت رمزارز از صرافی های شناخته شده را نیز شامل می شود.

به روز رسانی قوانین روسیه در حالی رخ می دهد که قانونگذاران این کشور برای اصلاح قانون دارایی های دیجیتال که اولین بار سال 2018 مطرح شد، تلاش می کنند. قانونگذاران روسیه اخیراً موضع بدبینانه‌ای در قبال رمزارزها اتخاذ کرده و در حال بررسی قانون ممنوعیت استفاده از آنها برای پرداخت ها در سطح ملی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی