ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: حملات سایبری هفته گذشته، اثر زیادی نداشت

وزیر ارتباطات با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات مجلس اعلام کرده که حملاتی که طی دو هفته گذشته رخ داده، با قدرت دفاعی دفع شد و اثر زیادی روی سیستم‌های اصلی کشور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

وزیر ارتباطات با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات مجلس اعلام کرده که حملاتی که طی دو هفته گذشته رخ داده، با قدرت دفاعی دفع شد و اثر زیادی روی سیستم‌های اصلی کشور نداشته است.

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در روز جمعه، تصریح کرده که وضعیت اینترنت در کشور خوب است و مشکلی از بابت حملات سایبری در روزهای گذشته وجود ندارد؛ امری که کاربران در شبکه‌های اجتماعی آن را به شکل دیگری توصیف می‌کنند و نظرات متفاوت‌تری نسبت به اظهارات وزیر جوان را به اشتراک می‌گذارند.

در روزهای گذشته اختلال‌های بیشتری در دسترسی کاربران به اینترنت در داخل ایران مشاهده و گزارش شده است. «امیر ناظمی»، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات، تایید کرد که اختلال‌های اخیر ناشی از حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور هستند و حاکمیت نقشی در کاهش کیفیت اینترنت نداشته است.

آنطور که گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در این چند روز می‌گویند؛ حملات سایبری رخ داده در ایران در هفته گذشته گسترده‌ترین حمله تجربه‌شده در تاریخ ایران علیه زیرساخت‌های کشور بوده و به گفته برخی مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، پیش از این نظیر نداشته است. هنگام بروز این اختلالات وب‌سایت نت‌بلاکس، که ترافیک اینترنت سراسر جهان را رصد می‌کند، از افت ۷۵‌درصدی ارتباط اینترنتی در ایران در روز ۱۹ بهمن ماه خبر داد.

آنطور که مسئولان وزارت ارتباطات اعلام کرده بودند، این حملات DDoS سازمان یافته بسیار گسترده است و از خارج و حتی داخل کشور به زیرساخت‌ها صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • herogame
    herogame | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    اینا کلا تو یه کشور دیگه زندگی میکنن واسه همین اثرات زیادی نداشت وگرنه مردم که اثراتشو هنوزم دارن تجربه میکنن تو ایران

  • mo13deh
    mo13deh | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    کاملا مشخصه... مثل تحریما... البته حمله سایبری که این چند روز خودشون به پروکسی ها کردن بیشتر اثر داشته

مطالب پیشنهادی