ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به دنبال جلوگیری از انتشار کتاب کارمند سابق به خاطر افشای اطلاعات محرمانه

اپل در نامه‌ای به یک انتشارات آلمانی خواستار جلوگیری از عرضه کتاب یکی از مدیران سابق اپ استور به دلیل انتشار اطلاعات محرمانه اپل شده است. کتاب App Store Confidential توسط Tom Sadowski نوشته شده. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

اپل در نامه‌ای به یک انتشارات آلمانی خواستار جلوگیری از عرضه کتاب یکی از مدیران سابق اپ استور به دلیل انتشار اطلاعات محرمانه اپل شده است.

کتاب App Store Confidential توسط Tom Sadowski نوشته شده. در صفحه لینکدین این فرد آمده که او از سال 2014 تا 2019 مدیریت اپ استور آلمان، اتریش و سوئیس را بر عهده داشته است.

بر اساس گزارش AppleInsider وی در کتاب خود در مورد دوران فعالیتش در اپل از جمله ملاقات هایی که با «تیم کوک» مدیرعامل اپل داشته، صحبت کرده است.

کارمند سابق اپ استور از انتشار کتاب منع شد

به گزارش سایت آلمانی Focus، اپل با ارسال نامه ای به Sadowski و انتشارات وی با نام Murmann Verlag، از آنها خواسته تا ضمن توقف ارسال کتاب یاد شده به کتابفروشی ها، تمامی نسخه های در گردش را جمع آوری کرده و نسخه های خطی را نیز از بین ببرند. کتاب مورد بحث تا لحظه درج این مطلب همچنان از آمازون قابل خریداری است.

اپل بیانیه خود را با سایت ورج به اشتراک گذاشته است که قسمت هایی از آن را در ادامه می خوانید:

«اپل سابقه‌ای طولانی در حمایت از آزادی مطبوعات و نویسندگان مختلف دارد. ما از اینکه کارمند با سابقه ما از قوانین کاری اپل سرپیچی کرده متاسفیم. اقدامات وی چاره ای جز اخراجش باقی نگذاشتند.»

همانطور که در بیانیه اپل هم نوشته شده، Sadowski به خاطر انتشار کتاب خود برخلاف میل کارفرما اخراج شده است. البته احتمال دارد دلیل اخراج شدن وی تصمیم به انتشار کتاب بدون طی کردن کاغذ بازی های شرکت اپل بوده باشد.

«Sadowski» در مصاحبه‌ای با هفته نامه اشپیگل گفت که پیش از انتشار کتابش، نسخه خطی آن را در اختیار اپل قرار داده بوده است. او اضافه کرد که منفعت های انتشار این کتاب برای اپل به ضررهای آن می چربد و از اینکه کمپانی کوپرتینویی این طور واکنش نشان داده اظهار تعجب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی