ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلفی های برهنه
تکنولوژی

موبایل مبتنی بر هوش مصنوعی که اجازه گرفتن سلفی های برهنه را به کاربرانش نمی دهد

اگر اولین تلفن هوشمند فرزندتان را خریداری می کنید حتما این نگرانی را دارید که ممکن است او چه عکس هایی را با گوشی خود بگیرد و با دیگران به اشتراک بگذارد. یک شرکت ژاپنی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

اگر اولین تلفن هوشمند فرزندتان را خریداری می کنید حتما این نگرانی را دارید که ممکن است او چه عکس هایی را با گوشی خود بگیرد و با دیگران به اشتراک بگذارد. یک شرکت ژاپنی با در نظر داشتن همین نگرانی از گوشی اقتصادی جدیدی رونمایی کرده که به لطف برخورداری از نوعی سنسور هوش مصنوعی امکان ذخیره سازی و اشتراک گذاری عکس های سلفی برهنه را از کاربرانش می گیرد.

این موبایل که Tone e20 موبایل خوانده می شود (محصول شرکتی به نام Tone Mobile) برچسب قیمت ۱۸۰ دلاری دارد و همراه با پایین ترین امکانات به بازار عرضه شده که نمایشگر ۶.۲ اینچی، چیپست هلیو P22، اندروید ۹.۰، دوربین سه گانه اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت در بخش پشتی بدنه و یک باتری ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعتی برخی از این امکانات را تشکیل میدهند. همانطور که مشاهده کردید امکانات e20 در سطح چندان بالایی نیست اما می توان آن را انتخابی مناسب برای علاقمندان به گوشی های اقتصادی یا والدینی دانست که به دنبال یک موبایل ایمن برای فرزند نوجوان خود هستند.

سلفی برهنه

اپلیکیشن دوربین این موبایل دارای نوعی ابزار تشخیص عکس (ظاهرا اجباری) است که با کمک هوش مصنوعی تصاویر نامناسب را شناسایی کرده و به صورت خودکار برچسب گذاری میکند.

البته هنوز مشخص نیست که از دیدگاه این سنسور کدام عکس ها قابل قبول هستند و کدام یک نامناسبند اما گفته شده هوش مصنوعی به کار رفته در آن به نحوی تنظیم شده که برهنگی را تشخیص می دهد و به صورت خودکار به کاربر هشدار می دهد که امکان ذخیره سازی عکس وجود ندارد و بلافاصله آن را دیلیت می کند.

سلفی برهنه

این گوشی همچنین قابلیتی به نام Protection هم دارد که به گوشی والدین یا نگهبان ها متصل می شود و هر زمان که فرد تلاش کند چنین عکس هایی از خود بگیرد نوتیفیکیشنی برای آنها ارسال می کند. نوتیفیکیشن هم علاوه بر جزئیات زمانی عکس، موقعیت مکانی آن را هم که با کمک دیتای GPS تشخیص داده شده شامل می گردد و همچنین نسخه ای کوچک و پیکسلی شده از آن عکس هم برای پدر و مادر فرد ارسال می گردد. البته شرکت سازنده اعلام کرده این عکس ها در سرورهای ابری آن ذخیره نمی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۱ اسفند ۱۳۹۸

    بیا ، برای گوشی هام گشت ارشاد گذاشتن ?

مطالب پیشنهادی