ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلیغات مزاحم
نرم افزار و اپلیکیشن

حذف ۶۰۰ اپلیکیشن از پلی استور گوگل به خاطر نمایش تبلیغات مزاحم

گوگل در راستای تلاش هایش برای مبارزه با کلاهبرداری های تبلیغاتی موبایل تقریبا ۶۰۰ اپ اندرویدی مخرب را از پلی استور حذف کرده و فعالیت توسعه دهندگانشان را نیز ممنوع کرده است. این شرکت در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

گوگل در راستای تلاش هایش برای مبارزه با کلاهبرداری های تبلیغاتی موبایل تقریبا ۶۰۰ اپ اندرویدی مخرب را از پلی استور حذف کرده و فعالیت توسعه دهندگانشان را نیز ممنوع کرده است. این شرکت در بیانیه خود آورده است که بنابر سیاست هایش نمی تواند اجازه نمایش تبلیغاتی که کاربران را اشتباهی به کلیک کردن وادار می کنند یا نشان داده شدن تبلیغات در زمان هایی که اپلیکیشن ها اجرا نمی شوند را بدهد.

طبق گفته Per Bjorke مدیر محصول ارشد گوگل در بخش کیفیت ترافیک تبلیغاتی، این شرکت به مقابله با تبلیغات مخرب از جمله مواردی می پردازد که به شکل های غیر منتطره برای کاربران نمایش داده می شوند و با ایجاد مانع در برابر دید کاربر عملکرد دستگاه را مختل می کنند. Bjorke برای نمونه به تبلیغات تمام صفحه ای اشاره کرد که در جریان تماس های تلفنی یا استفاده از اپ های مسیریابی روی نمایشگر گوشی نشان داده می شوند و برای کاربران مزاحمت ایجاد می کنند.

Bjorke همچنین خاطرنشان کرده که این شرکت نوعی رویکرد مبتنی بر یادگیری ماشینی را توسعه داده تا بهتر تبلیغات غیر مرتبط در اپلیکیشن ها را شناسایی کند و ۶۰۰ مورد اپلیکیشن آلوده اخیر نیز با کمک همین رویکرد شناسایی شده اند. او در ادامه گفت:

توسعه دهندگان مجرم در به کارگیری و پوشش دهی به تبلیغات مخرب مرتبط پیشرفته تر می شوند اما ما هم تکنولوژی های جدیدی را توسعه داده ایم تا از این رفتارها جلوگیری کنیم.

تبلیغات مزاحم

طبق گزارش وبسایت بازفید اغلب اپلیکیشن های حذف شده از پلی استور گوگل ظاهرا توسط توسعه دهندگان در چین، هند و سنگاپور ساخته شده اند و بخش عمده ای از آنها نیز برای کاربران انگلیسی زبان توسعه یافته اند. یکی از این توسعه دهندگان نیز شرکتی چینی به نام Cheetah Mobile نام دارد که سهامش به صورت عمومی در بازار بورس این کشور عرضه می شود و بالغ بر ۴۰ مورد از اپ های مخرب حذف شده اخیر از پلی استور نیز محصول این شرکت بوده است.

Bjorke در مصاحبه با بازفید اعلام کرده که توسعه دهندگان مجرم از تکنیک های مشابهی برای دور زدن مکانیزم های تشخیصی گوگل استفاده کرده اند اما او اشاره نکرده که آیا آنها در اقدامی مشابه دست به چنین کاری زده اند یا خیر. گوگل اعلام کرده به شرکت هایی که تبلیغاتشان به خاطر پاپ های مخرب تحت تاثیر قرار گرفته غرامت می پردازد.

این نخستین باری نیست که گوگل دست به چنین اقدامی علیه توسعه دهندگان می زند هرچند که اقدام اخیر این شرکت بزرگ ترین گام آن برای حذف جاعلان و کلاهبرداران از پلی استور به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • i۲sight
    i۲sight | ۲ اسفند ۱۳۹۸

    از همون اول به کلین مستر ساخته چیتا موبایل مشکوک بودم و کلا هیچکدوم از اپ های این شرکت رو استفاده نمی‌کردم با اون دسترسی های گسترده

مطالب پیشنهادی