ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک واقعیت ترکیبی
تکنولوژی

نمونه اولیه عینک واقعیت ترکیبی اچ تی سی با اسم رمز پروتون رونمایی شد

روز گذشته شرکت HTC از نسخه بروز شده هدست واقعیت مجازی وایو Cosmos رونمایی کرد و خبر داد که مشغول آزمایش دستگاهی برای مشاهده واقعیت ترکیبی با اسم رمز پروژه پروتون است. البته این عینک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

روز گذشته شرکت HTC از نسخه بروز شده هدست واقعیت مجازی وایو Cosmos رونمایی کرد و خبر داد که مشغول آزمایش دستگاهی برای مشاهده واقعیت ترکیبی با اسم رمز پروژه پروتون است. البته این عینک واقعیت ترکیبی فعلا تنها یک نمونه اولیه است اما اچ تی سی عکس های مفهومی از طراحی آن را منتشر کرده تا اهدافش را برایمان روشن تر کند.

با در نظر داشتن توضیحات ارائه شده در این باره میتوان حدس زد که پروتون به لحاظ عملکرد بسیار شبیه به هدست آتی این شرکت یعنی Cosmos XR است. هر دوی این محصولات برای واقعیت ترکیبی یا افزوده ساخته شده اند اما برخلاف گجتهای مشابه ارائه شده توسط مایکروسافت یا مجیک لیپ به جای لنزهای شفاف هدایت امواج از ویدیوهای شفاف کمک می گیرند. اما در حالی که Cosmos XR ظاهری شبیه به هدست Cosmos VR دارد پروتون بیشتر عینک های اسکی را در ذهن تداعی می کند.

عینک واقعیت ترکیبی

شرکت تایوانی اچ تی سی دو نسخه مختلف از این محصول را رونمایی کرده؛ یکی نسخه ای کاملا مستقل و دیگری عینکی که بخشی از قطعات و اجزایش درون یک محفظه خارجی قرار دارند. Yves Maitre مدیرعامل اچ تی سی دلیل این شرکت برای طراحی نسخه دوم را چنین بیان کرد:

این عینک از شبکه نسل پنجم پشتیبانی می کند و کاربرانی که به صورت تستی روی نمونه های اولیه آن کار کردند به ما نشان دادند که به دنبال هدستی با آنتن 5G هستند. از آنجایی که قرار گرفتن آنتن 5G در نزدیکی مغز چندان توصیه نمی شود تصمیم گرفتیم محصولمان را به این شکل طراحی کنیم.

عینک واقعیت ترکیبی

Maitre در ادامه صحبت هایش تاکید کرد که پروتون همچنان در دست توسعه است و به همین خاطر فعلا نمی تواند حرفی در مورد مشخصات دقیق، قیمت یا حتی شکل نهایی آن بزند. در حال حاضر این دستگاه یک کنترل شبیه به نشانگر دارد و از یک نمایشگر میکرو دیسپلی رزولوشن بالا بهره می گیرد.

او در انتها تاکید کرد که پروتون جدای هر چیزی نشان می دهد که اچ تی سی به واقعیت ترکیبی اهمیت می دهد:

ما می خواهیم روزی عینک هایی شبیه به انواع طبی با چنین قابلیتی بسازیم و میدانیم که این یک ماجراجویی است. ما صرفا می خواهیم نشان دهیم که به این ماجراجویی متعهد هستیم و در این حوزه سرمایه گذاری می کنیم و اولین محصول در این گروه را ارائه می دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی