ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کووید-۱۹
علمی

آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی از شیوع کووید-۱۹

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده برای الگوسازی از نحوه گسترش ویروس کرونا که پیشتر به کووید-۱۹ تغییر نام داد چندی است که وارد عمل شده تا به لطف این الگو نرخ مرگ و میر این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده برای الگوسازی از نحوه گسترش ویروس کرونا که پیشتر به کووید-۱۹ تغییر نام داد چندی است که وارد عمل شده تا به لطف این الگو نرخ مرگ و میر این ویروس مهلک مشخص شود. این سازمان همچنین در بیانیه اخیر خود از غیر کاربردی بودن ممنوعیت های مسافرتی برای پیشگیری از کووید ۱۹ گفته است. سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین بیانیه خود از تجربیات موفق برای پیشگیری از آلودگی به کرونا گفته و از موانع غیرمنتظره برای مقابله با این بیماری سخن به میان آورده است.

طبق این گزارش تا تاریخ ۱۹ فوریه یعنی ۲۹ بهمن ماه مجموعا ۷۵۲۰۴ مورد آلودگی به کرونا ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان گزارش شده که این رقم ۱۸۷۲ نفر بیشتر از آمار ثبت شده در روز ۲۸ بهمن است. بیشتر موارد آلودگی در چین گزارش شده و از این تعداد ۷۴۲۸۰ نفرشان در چین بوده اند.

تا به امروز همچنین ۲۰۰۶ نفر در چین بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته اند و سه مورد مرگ نیز در خارج از چین گزارش شده بود که با احتساب دو مورد مرگ در قم این رقم به عدد ۵ می رسد. سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود خطر کرونا در چین را همچنان «بسیار بالا» و در سایر نقاط دنیا «بالا» توصیف کرده است.

این سازمان اعلام کرده که طی همکاری با شبکه ای از دانشمندان و الگوسازان متخصص ریاضیات تلاش دارد پارامترهای اپیدمیلوژیک کلیدی در این بیماری را برآورد کند که از آن جمله می توان به دوره نهفتگی (زمان بین آلودگی و بروز علائم)، نرخ مرگ و میر و فواصل سریالی (یعنی زمان بین بروز نشانه های اولیه تا نشانه های ثانویه) اشاره نمود.

سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرده که ایجاد چنین الگویی صرفا تصمیم گیری را ساده تر می کند با این حال این کار نیازمند جمع آوری گسترده اطلاعات و تحلیل فراگیر شرایط است.

برآوردهای اولیه نشان می دهند که متوسط دوره نهفتگی برای کووید ۱۹ بین ۵ تا ۶ روز است و نرخ مرگ آوری آن (یعنی درصد مرگ از میان کلیه موارد تشخیص داده شده و نشده) بین ۰.۳ تا یک درصد است. در این گزارش اشاره شده که بدون مطالعات سرم شناسی مبتنی بر جمعیت نمی توان تشخیص داد که چه مقدار از جمعیت دنیا تاکنون به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

کووید-۱۹

ممنوعیت های مسافرتی احتمالا کمترین اثر را در پیشگیری دارند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ممنوعیت ها و محدودیت هایی که در مورد مسافران برخی کشورها برای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا صورت گرفته احتمالا کمترین اثر را در جلوگیری از گسترش آن دارد.

دانشمندان این سازمان با استفاده از الگوهایی که از ممنوعیت های مسافرتی شهر ووهان در سال ۲۰۲۰ تهیه کرده بودند به بررسی موفقیت این اقدام پیشگیرانه پرداختند که ببینند تا چه اندازه از گسترش کرونا به خارج از مرزهای چین جلوگیری کرده. آنها در انتها خاطر نشان کردند که ممنوعیت های مسافرتی تاثیر اندکی روی پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ داشته است و این روش باید با دیگر اقدامات از قبیل ایزوله سازی اولیه بیماران و تغییرات رفتاری در سطح جامعه همراه شوند تا سودمند واقع شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲ اسفند ۱۳۹۸

    تو رو خدا وضع ببین بعد چین دومین کشور هستیم از نظر تلفات با اینکه فاصله امون هم از چین دوره

مطالب پیشنهادی