ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

برچسب گذاری توییت های حاوی اخبار جعلی و گمراه کننده در توییتر آزمایش می شود

دموی لو رفته از توییتر نشان می دهد که این پلتفرم مشغول بررسی قابلیت برچسب گذاری توییت های منتشر شده از جانب سیاستمداران و دیگر چهره های شناخته شده است تا در مواردی که گفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

دموی لو رفته از توییتر نشان می دهد که این پلتفرم مشغول بررسی قابلیت برچسب گذاری توییت های منتشر شده از جانب سیاستمداران و دیگر چهره های شناخته شده است تا در مواردی که گفته هایشان حاوی اخبار جعلی یا اطلاعات نادرست است کاربران در جریان قرار بگیرند.

نشریه NBC در گزارش اختصاصی خود پیرامون این قابلیت آورده است:

در قابلیت جدید که به پیروی از تلاش های ویکی پدیا برای مقابله با اخبار کذب صورت گرفته و قرار است در تاریخ ۵ مارس از آن رونمایی شود توییت های گمراه کننده و مضر با برچسب های قرمز یا نارنجی نمایش داده می شوند و اطلاعات اصلاحی که پیشتر در رابطه با همان موضوع توسط روزنامه نگاران، حقیقت یاب ها و دیگر کاربران منتشر شده اند به آنها اضافه خواهد شد.

این پروژه فعلا مراحل اولیه توسعه را پشت سر می گذارد اما آنطور که یکی از سخنگویان توییتر گفته سیستم برچسب گذاری نوعی «ماکت طراحی برای آپشنی است که بازخورد اجتماع را در بر می گیرد. اخبار کذب مساله ای به شدت کلیدی است و توییتر برای مقابله با آن راه های زیادی را تست خواهد کرد.»

دموی لو رفته توییتی از کوین مک کارتی رهبر اقلیت های مجلس نمایندگان آمریکا را نشان میدهد که حاوی اطلاعات نادرست در مورد افشاکنندگان اطلاعات است. یکی دیگر از توییت های به نمایش در آمده در این دمو نیز مربوط به برنی سندرز می شود که ارقام نادرستی را در رابطه با فروش اسلحه در آمریکا مطرح کرده بود. توییت دیگر نیز به کرونا ویروس و آمار غلط در مورد آن مربوط می شد. البته هنوز مشخص نیست که توییتر چگونه می خواهد مشخص کند کدام توییت ها باید برچسب داشته باشند.

اخبار جعلی

یکی از نسخه های دموی لو رفته (که توییتر نیز تاکید کرده تنها یکی از گزینه های در دست بررسی است) به کاربران این پلتفرم یا واسطه های انجمن ها امکان می دهد که در صورت مشارکت در انتشار مطالب درست امتیاز یا نشان ویژه ای دریافت کنند. اینکه کدام کاربران میتوانند نقش واسطه را ایفا کنند یا واسطه ها دقیقا چه اختیاراتی دارند از نقاط مبهمی است که انتظار می رود توییتر به زودی اطلاعاتی را در رابطه با آن ارائه کند. با این حال روشن است که «هرچه امتیازهای بیشتری جمع کنید، رای شما با ضریب بیشتری در نظر گرفته می شود». همچنین از اعضای انجمن ها خواسته می شود که

  • توییتی را با گزینه های «محتمل»، «غیرمحتمل» یا «به شدت گمراه کننده» رتبه دهی کنند
  • با کمک یک نوار لغزنده که از یک تا ۱۰۰ تقسیم بندی شده پیش بینی کنند که چه تعداد از اعضا چنین پاسخی را در رابطه با آن توییت می دهند
  • و مشخص کنند که چرا باور دارند آن توییت باید برچسب گذاری شود

اوایل این ماه توییتر اعلام کرد که ماه آینده جزئیات مربوط به سیاست رسانه ای جدید خود را اعلام می کند؛ سیاستی که در آن استفاده از عکس ها، ویدیوها و رسانه های دستکاری شده که میتوانند خطرات امنیتی برای کاربران داشته باشند ممنوع خواهد شد. بنابر اعلام توییتر، رسانه هایی که برای فریب دادن کاربران ویرایش شده باشند یا دستخوش تغییر معنایی شده باشند با برچسب جعلی از سایر توییت ها متمایز خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی