ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نصف گوشی های 5G دنیا در چین فروخته می شوند

شبکه های 5G به تدریج در سراسر دنیا و البته ایالات متحده آمریکا راه اندازی می شوند اما بیشترین تعداد گوشی های 5G در این کشور فروخته نمی شوند و در عوض این چین است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

شبکه های 5G به تدریج در سراسر دنیا و البته ایالات متحده آمریکا راه اندازی می شوند اما بیشترین تعداد گوشی های 5G در این کشور فروخته نمی شوند و در عوض این چین است که شهروندانش بیشتر از هر نقطه دیگری در این دنیا به خرید تلفن های هوشمند مبتنی بر نسل تازه شبکه های ارتباطی علاقه دارند.

براساس گزارش تازه ای که توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده چین تقریبا نیمی از تمامی گوشی های هوشمند 5G فروخته شده در سراسر دنیا را طی سال گذشته به خود اختصاص داده و هواوی (و از جمله برند زیرشاخه آن به نام آنر) جایگاه نخست فروش این گوشی ها را در چین به خود اختصاص داده و سه چهارم تمامی موبایل های 5G که در دستان شهروندان این کشور قرار دارند محصول این دو برند هستند.

هواوی که مقر اصلی اش هم در شنزن چین قرار دارد بعد از آنکه از ورود به بازار آمریکا منع شد و با تحریم های مختلف ترامپ روبرو گردید تصمیم گرفت تمام تمرکز خود را روی بازار داخلی اش قرار دهد. این تحریم ها برای هواوی بدان معناست که گوشی های تولیدی اش دیگر به اپ های محبوب گوگل از جمله جیمیل، گوگل مپس و اساسا پلی استور دسترسی نخواهند داشت.

البته اشاره کنیم هواوی و آنر تنها برندهای مهمی بودند که با رشد فروش خود در بازار چین طی یکسال گذشته روبرو شدند و آنطور که در این گزارش آمده اپل و شیائومی افت شدید (هر کدام ۲۰ درصد) فروش در سال ۲۰۱۹ را شاهد بودند.

هواوی و آنر سال گذشته بیشترین مقدار فروش را داشته اند

با این حال وابستگی بیش از پیش هواوی به بازار چین باعث شد که در مقایسه با سایر برندهای تولیدکننده گوشی بیشتر از بقیه در برابر شیوع ویروس کرونا که حالا کووید ۱۹ خوانده می شود آسیب پذیر شود؛ ویروس مهلکی که تاکنون جان ۲۲۰۰ نفر را گرفته و فعالیت در تمامی شهرهای چین را متوقف کرده است.

طبق اعلام Strategy Analytics در سال ۲۰۱۹ به طور تقریبی ۱۹ میلیون گوشی 5G در سراسر دنیا فروخته شده است و انتظار می رود که این رقم در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۹۹ میلیون دستگاه برسد و افزایشی ۱۰ برابری را تجربه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی