ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

لایک کردن محتوای نفرت انگیز یا افتراآمیز از این پس در سوئیس جرم محسوب می شود

در هفته ای که گذشت دادگاه فدرال سوئیس قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن لایک کردن یا اشتراک گذاری محتوای افتراآمیز و همچنین تبلیغ علیه مذاهب و دیگر محتوای های نژادپرستانه به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در هفته ای که گذشت دادگاه فدرال سوئیس قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن لایک کردن یا اشتراک گذاری محتوای افتراآمیز و همچنین تبلیغ علیه مذاهب و دیگر محتوای های نژادپرستانه به مثابه جرم تلقی می شود.

این دادگاه ظاهرا شخصی را محکوم کرده که پست های انتقادی علیه یک فعال حقوق حیوانات را لایک کرده و این پست ها نیز حاوی محتوایی با آموزه های رژیم نازی بوده اند. دادگاه دیگری هم که در تاریخ ۲۰۱۷ در زوریخ برگزار شد همین فرد را به خاطر انتشار محتوای افتراآمیز محکوم به پرداخت جریمه کرده بود.

طبق گزارشی که بلومبرگ در این رابطه منتشر کرده دادگاه فدرال سوئیس ضمن حمایت از حکم دادگاه زوریخ اعلام کرده که لایک کردن و اشتراک گذاری چنین محتوایی می تواند جرم تلقی شود چراکه محتواهای پست شده در فیسبوک با بیشتر شدن تعداد لایک ها و اشتراک گذاری هایشان بیشتر در معرض دید کاربران قرار می گیرند و در نتیجه چنین اقداماتی به ترویج محتواهای مملو از نفرت و افترا کمک می کنند.

بلومبرگ همچنین در ادامه آورده است که پرونده مورد بحث گرچه حول محور نژادپرستی باز شده و بخودی خود ارتباطی با مساله محتوای نفرت انگیز ندارد اما می توان از حکم دادگاه فدرال سوئیس اینطور نتیجه گرفت که اگر فردی تلاش کند محتوای ممنوعه براساس قانون سوئیس را در فضای آنلاین ترویج دهد مشمول چنین حکمی می شود (در سوئیس هم نفرت پراکنی و هم بسیاری اشکال نژاد پرستی جرم محسوب می شوند). بنابراین اگر دادگاهی تشخیص دهد که هدف فرد از لایک کردن یا اشتراک گذاری این قبیل محتواها اشاعه آنها بوده، تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

همانطور که متوجه شدید تمایل و خواسته قلبی فرد نقشی کلیدی در محکومیت وی دارد و نتیجه احکام قضایی همواره به این بستگی دارد که لایک کردن این محتوا چه معنا و مفهومی دارد و هدف فرد از این کار چه بود. یک لایک همواره هم به معنای تایید یک محتوا نیست و مثلا در مواردی که خبر یک تصادف به مخاطب انتقال داده می شود میتواند برابر با همدردی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی