ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سازمان جهانی بهداشت
علمی

آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران

ویروس کرونا چند روزی است که گریبان مردم کشورمان را گرفته است. در این مطلب سعی کردیم به شرایط وخیم ماسک و مواد ضدعفونی کنند، تعداد قربانیان و افراد آلوده به همراه راهکار‌هایی که دولت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۷

ویروس کرونا چند روزی است که گریبان مردم کشورمان را گرفته است. در این مطلب سعی کردیم به شرایط وخیم ماسک و مواد ضدعفونی کنند، تعداد قربانیان و افراد آلوده به همراه راهکار‌هایی که دولت برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته است بپردازیم.

تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا

ویروس کرونا

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (۳ اسفند) اعلام کرده است تاکنون ۷۸۵ نفر از افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند، احتمالا مبتلا به ویروس کرونا هستند. از این جمع، ۲۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که احتمالا بر تعداد آن‌ها نیز اضافه خواهد شد. به گفته او تاکنون ۵ نفر از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. اکثر این افراد ساکن قم بوده یا این که طی چند روز گذشته به این شهر سفر داشته‌اند. ۲ مورد از این ۲۸ نفر نیز در بیمارستان‌های تهران بستری هستند.

وضعیت وخیم ماسک و مواد ضدعفونی کننده

ویروس کرونا

حتما طی چند روز گذشته برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده با داروخانه‌ها مراجعه کرده‌اید. اگر خوش‌شانس بوده باشید، آن‌ها را تهیه کرده‌اید. بسیاری از داروخانه‌های سراسر کشور، ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده را تمام کرده‌اند یا اگر هم داشته باشند، با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند. برای مثال قیمت مصوب ماسک ۳ لایه ۴۱۰۰ ریال عنوان شده، ولی در برخی داروخانه‌ها تا ۲ هزار تومان نیز افزایش یافته است.

داروخانه‌ها می‌گویند شرکت‌های توزیع‌کننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده هیچ‌گونه محصولی برای فروش ندارند یا اگر هم دارند با قیمت‌های بیشتری به فروش می‌رسانند. برای مثال قیمت ماسک فیلتر دارد تا چند روز پیش ۴۵۰۰ تومان بود، در حالی که اکنون همان ماسک با قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. صاحب یک داروخانه خصوصی می‌گوید:

شرکت‌های توزیع ماسک، تنها به شرط خرید دیگر محصولاتشان به ما ماسک می‌فروشند.

ژل‌های ضدعفونی کننده نیز کمیاب شده ولی محصولات الکلی در برخی از داروخانه‌ها پیدا می‌شود. یکی از علت‌های کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده، خریداری آن‌ها توسط افراد سودجو بوده که آن‌ها را احتکار کرده و با قیمت‌های فضایی به فروش می‌رسانند.

استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگی که به نوعی با این پدیده درگیر هستند نیز با وضعیت وخیم کرونا مقابله خواهند کرد. برای مثال دیجی‌کالا عنوان کرده طی ۷۲ ساعت گذشته حدود ۷۵ هزار ماسک فروخته و توانسته قیمت ماسک‌ها را کنترل کند.

 

ویروس کرونا

سایت دیوار نیز که به بازار سیاه خرید و فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده تبدیل شده بود، از این پس هر آگهی‌ مبنی بر فروش ماسک و وسایل طبی که به قصد سوءاستفاده و فریب مردم باشد را از سایت خود حذف خواهد کرد.

ویروس کرونا

توضیح وزیر بهداشت به مجلس

ویروس کرونا

بر اساس گفته‌های رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت روز دوشنبه صبح به همراه معاونانش در صحن عمومی مجلس حضور خواهند داشت تا در رابطه با ویروس کرونا و اقدامات این وزارت‌خانه برای جلوگیری از این ویروس خطرناک توضیحاتی را به نمایندگان ارائه دهند. به گفته او، تمهیدات پیشگیرانه‌ای نیز در مجلس برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اندیشیده شده است.

البته بر اساس گفته‌های سعید نمکی وزیر بهداشت کشور، کشندگی ویروس کرونا کمتر از آنفلوآنزا H1N1 بوده است. با این حال پزشکان با سخت‌گیری‌های بسیار، تمامی افراد مبتلا به آنفلوآنزا را بر اساس پروتکل‌های کروناویروس بررسی می‌کنند و به همین دلیل است که کمی روند تشخیص آن‌ها کند می‌شود.

راهکار‌های شهرداری تهران

ویروس کرونا

شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا آماده شده است. این شهرداری قصد دارد با حداکثر توان به این موضوع بپردازد و از همین رو تبلیغات محیطی را به کمک بیلبوردهای فرهنگی و شهری افزایش خواهد داد. دیگر اقدام شهرداری مبنی بر جلوگیری از شیوع کرونا، اضافه کردن دستمال کاغذی به میادین میوه و تره بار است. تمام مواردی که برای میادین میوه و تره بار در نظر گرفته شده، در رابطه با مراکز عرضه پرنده‌ها نیز صادق است. همچنین مقرر شده است تا تمامی وسایل حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس‌های شهری، گندزدایی و ضدعفونی شوند.

این شهرداری با بهشت زهرا همکاری نزدیکی انجام داده و متوفیان ویروس کرونا را در محلی ویژه دفن خواهند کرد. شهرداری تهران ستادی را با عنوان کنترل کرونا تشکیل داده که اطلاع‌رسانی‌ها را از طریق روابط عمومی این سازمان انجام دهند. در رابطه با آموزش‌های پیشگیری از کرونا نیز مقرر شده است تا سرای محله‌ها، این آموزش‌ها را در اختیار شهروندان قرار دهد.

سرویس‌های بهداشتی عمومی نیز به صورت روزانه انگل‌زدایی و ضدعفونی خواهند شد و مایع دستشویی نیز به آن‌ها تزریق می‌شود. بر اساس تصمیمات شهرداری تهران، مجمع‌های عمومی کم اهمیت این سازمان، لغو خواهند شد و در ورودی هر کدام از مراکز عمومی، تابلو‌هایی نصب شده و به افراد توصیه می‌شود در صورت مشکوک بودن به شرایط خود، به آن مکان وارد نشوند. در رابطه با آلوده شدن شهردار منطقه ۱۳ به ویروس کرونا نیز این سازمان عنوان کرده که هم خود شهردار و هم نزدیکان ایشان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

مقابله پلیس فتا با اخبار جعلی

پلیس فتا نیز اعلام کرده است که فضای مجازی را به شدت زیر نظر خواهد داشت و با هر گونه نشر اخبار کذب و جعلی مقابله خواهد کرد. پلیس سایبری ایران همچنین به سایت‌های واسط و فروشگاه‌های آنلاین توضیحات لازم را ابلاغ کرده‌ که از نشر این اخبار جلوگیری کنند. توجه ویژه پلیس فتا به بازنشر و نشر کلیپ‌های تقطیع شده و غیر واقعی، اخبار جعلی و نشر غلط آمار مبتلایان است.

به گزارش رئیس پلیس سایبری کشور، همکاران این  سازمان به صورت ۲۴ ساعته وضعیت فضای مجازی را پایش خواهند کرد و تاکنون نیز تعداد زیادی از مجرمین و متخلفین را به دلیل انتشار کلیپ و اخبار کذب، بازداشت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mamadr€Za
    mamadr€Za | ۳ اسفند ۱۳۹۸

    انشاالله همه چی خوب پیش بره و مسئولان واقعا 3داقت داشته باشد در این باره

  • تولید محتوا اینستا XMEEDIA@
    تولید محتوا اینستا XMEEDIA@ | ۳ اسفند ۱۳۹۸

    همه ما افراد عزیزی بالای ۵۰ سال داریم که سابقه ی بیماری داشته پس جدی بگیرین
    ۹۰ درصد اخباری که میگن دروغ است و برخورد میشه حقیقت داره
    اینا اگه به فکر مردم بودن ، پرواز چین رو لغو می‌کردند

    پس لطفاً جدی بگیرین ، دولت داره فکر خودشو می‌کنه
    سبزوار ۲ عدد مبتلا به کرونا و قرنطینه شدن

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۳ اسفند ۱۳۹۸

    .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی