ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرستار باردار
علمی

اعتراض کاربران فضای مجازی به کار کردن پرستار باردار چینی

خبرگزاری CCTV چین اخیرا ویدیویی از پرستار باردار چینی منتشر کرده که در بیمارستان ووهان کار می‌کند. این ویدیو پس از انتشار، سر و صدای بسیاری را بلند کرد و این خبرگزاری مجبور شد ویدیو ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۰

خبرگزاری CCTV چین اخیرا ویدیویی از پرستار باردار چینی منتشر کرده که در بیمارستان ووهان کار می‌کند. این ویدیو پس از انتشار، سر و صدای بسیاری را بلند کرد و این خبرگزاری مجبور شد ویدیو را حذف کند. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به این قضیه اعتراض کرده‌اند که چرا این پرستار باردار باید در صف اول مقابله با ویروس کرونا قرار داشته باشد.

ابن پرستار که با لباس مخصوص (Hazmat Suit) در بیمارستان ووهان کار می‌کند، ۹ ماه از رمان بارداری او می‌گذرد، ولی با این حال در تلاش است تا از شیوع و مرگ بیشتر شهروندان چینی جلوگیری کند. در این ویدیو مشاهده می‌شود که بیماری از او می‌پرسد چرا با این که باردار است در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا حضور دارد؟ این پرستار باردار می‌گوید با وجود این که خانواده او علاقه دارد که این مدت را پیش آن‌ها باشد، او همچنان اصرار دارد تا با ویروس کرونا مقابله کند.

پرستار باردار

خبرگزاری CCTV چین او را یک مادر بزرگ و یک فرشته با روپوش سفید خطاب کرده است. با این حال با وجود تمجیدات فراروانی که از این پرستار شده است، بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی، مخالفت خود را با این قضیه نشان داده‌اند. به خصوص این که چندی پیش، پرستار دیگری تنها پس از ۱۰ روز بازگشت به محیط کار، کودک خود را از دست داد و مجبور شد او را سقط کند.

دیگر کاربران نیز می‌گویند او با حضور در این بیمارستان ممکن است خود به این ویروس آلوده شود و حتی احتمال دارد لباس‌های ضخیم، بیشتر به کودک او آسیب بزند تا این که از او مراقبت کند. دیگر کاربران نیر به قوانین بیمارستان‌ها ایراد می‌گیرند که چرا باید پرستاران باردار کار کنند. به عقیده بسیاری آن‌ها از سیستم ایمنی ضعیف‌تری برخوردار هستند که احتمال آلوده شدن آن‌ها به ویروس کرونا را بسیار بیشتر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۴ اسفند ۱۳۹۸

    دولن چین هم مثل یه کشوری که اسمشو نمیدونیم مجبور میکنن که آدم ها دروغ بگن و نقش بازی کنن و بگن که خیلی خوبیم ما و خودم خواستم

مطالب پیشنهادی