ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

پتنت اپل خبر از آیفون تمام شیشه‌ای می‌دهد

کمپانی‌های مختلفی وجود دارند که می‌خواهند تا جای ممکن کل حجم یک گوشی را به نمایشگر تبدیل کنند. مثلا شیائومی یکی از این شرکت‌هاست که تاکنون توانسته رکورد تبدیل بیشترین مساحت ممکن به نمایشگر را ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کمپانی‌های مختلفی وجود دارند که می‌خواهند تا جای ممکن کل حجم یک گوشی را به نمایشگر تبدیل کنند. مثلا شیائومی یکی از این شرکت‌هاست که تاکنون توانسته رکورد تبدیل بیشترین مساحت ممکن به نمایشگر را با می میکس آلفا به دست بیاورد. ساکن‌ترین بازیکن این رقابت اما کمپانی اپل است که تاکنون هیچ محصولی را با ویژگی فوق رونمایی نکرده است. با این حال اخیرا تصاویری از پتنت آیفون ساخته شده از شیشه لو رفته که نشان می‌دهد اپل نگاهی جدید به این فرم فاکتور دارد.

همان طور که در ادامه در تصویر خواهید دید، اپل در نظر دارد تا آیفونی تولید کنند که تماما از شیشه ساخته شده است؛ یعنی علاوه بر این نمایشگر و قاب پشتی، لبه‌های کناری و حتی لبه پایینی و بالایی آن نیز از شیشه باشد. هدف از این کار قرار دادن نمایشگر‌های متفاوت در لبه‌هاست تا به کمک آن‌ها بتوانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید را به آیفون اضافه کند.

آیفون

در متن توضیح این پتنت آمده است:

طراحی گوشی تمام شیشه می‌تواند از چندین شیشه ساخته شده باشد که به هم چسبیده‌اند و تداعی‌گر ساختاری یکپارچه هستند یا این که از ابتدا از یک تکه شیشه پرداخته شده تولید شود. این گوشی در تمامی جهات خود نمایشگر خواهد داشت که می‌تواند توسط فورس تاچ یا تاچ معمولی کار کند. این کار باعث می‌شود ما از تمامی جهات گوشی استفاده کنیم تا کارکردهای اضافی را در اختیار کاربر قرار دهیم که به کمک آن می‌توان گوشی را کنترل کرد.

آیفون

نمونه‌هایی از این طرح را می‌توان در تصویر ارائه شده در کنار پتنت دید. که در آن اعلان‌ها در نمایشگر لبه راست و اطلاعاتی نیر در نمایشگر لبه پایین نمایش داده شده است. این کار فضایی بی‌شمار را به کاربر هدیه می‌دهد. البته نمونه این طرح را چند سال پیش سامسونگ با گلکسی نوت ۴ اج انجام داد که به نوعی پی‌ریز گوشی‌های سری اج و در نهایت نمایشگر ‌های خمیده در گلکسی فولد و زد فلیپ شد.

البته خود اپل نیز چنین طرح‌هایی را به ثبت رسانده بود که حتی نمونه‌هایی از آن به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد، ولی این که محصول نهایی این کمپانی شباهتی به این نمونه داشه باشد، تنها با زمان مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی