ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱.۵ میلیارد تبلیغ، ۴۵ میلیون دلار هزینه؛ حضور انتخاباتی پررنگ مایکل بلومبرگ در فیسبوک

طبق گزارش یکی از تحلیلگران نشریه گاردین تبلیغات کمپین انتخاباتی مایکل بلومبرگ (از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا) در فیسبوک دو برابر مجموع تبلیغاتی بوده که در این شبکه اجتماعی برای رقبای او ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

طبق گزارش یکی از تحلیلگران نشریه گاردین تبلیغات کمپین انتخاباتی مایکل بلومبرگ (از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا) در فیسبوک دو برابر مجموع تبلیغاتی بوده که در این شبکه اجتماعی برای رقبای او به نمایش در آمده است. براساس اظهارات این تحلیلگر از ۲.۳ میلیارد تبلیغ انتخاباتی که در سال ۲۰۲۰ در فیسبوک به نمایش در آمده ۱.۵ میلیارد تبلیغ که برابر با ۶۹ درصد است به بلومبرگ تعلق داشته است.

نزدیک ترین کاندید به بلومبرگ از نظر میزان مشاهده شدن تبلیغاتش در فیسبوک دونالد ترامپ با ۱۲ درصد بوده و نزدیک ترین رقیب دموکرات بلومبرگ با تنها ۷ درصد از تبلیغات انتخاباتی فیسبوک جایگاه سوم این جدول را به خود اختصاص داده است.

بلومبرگ فقط ۴۵ میلیون دلار صرف تبلیغات در فیسبوک کرده است

گفتنی است مایکل بلومبرگ از زمان آغاز کمپین تبلیغاتی خود در فیسبوک یعنی حدودا سه ماه پیش، ۴۵ میلیون دلار هزینه تبلیغات به این شبکه اجتماعی پرداخت کرده که این رقم بالغ بر دو برابر مبلغ خرج شده توسط ترامپ در تمام طول سال ۲۰۱۹ است.

مایکل بلومبرگ

گاردین برای تهیه این گزارش از آرشیو تبلیغاتی سیاسی فیسبوک کمک گرفت و دیتابیسی متشکل از ۱۴۲۹۳۷ تبلیغ منتسب به بلومبرگ را گردآوری کرد که از اواسط ماه نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شده است.

ثروت شخصی (طبق آخرین برآوردها ۶۰ میلیارد دلار) بلومبرگ این امکان را برای او فراهم کرده تا مبالغ هنگفتی را صرف کمپین های تبلیغاتی خود برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کند. گفتنی است او تا به امروز بالغ بر ۱۲۶.۵ میلیون دلار را هم صرفا در ماه ژانویه در تبلیغات تلویزیونی خرج کرده است که به این ارقام باید ۵ میلیون دلار دیگر را که بلومبرگ در تبلیغات گوگل صرف کرده اضافه کرد.

همانطور که قبلا در خبرها این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امسال توجه ویژه ای به شبکه اجتماعی داشته است؛ او پیشتر با پرداخت مبالغ قابل توجه به اینفلوئنسرهای اینستاگرامی از آنها خواست که در حمایت از کمپین انتخاباتی اش محتواهایی را در صفحات خود منتشر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی